/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
2 x webspeed på nettet på samm
Fra : vieira
Vist : 488 gange
50 point
Dato : 11-07-07 12:57

Hej

Jeg er ny her på sitet, men håber på lidt hjælp.

jeg har en bærbar computer som er på internettet med webspeed, nu har jeg så købt en stationær computer som jeg også gerne vil have på nettet hvad skal jeg gøre??
Allan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-07 13:05

Du må kunne dele din netforbindelse via en switch:

1.) http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=switch
2.) http://www.pcworld.dk/art/8493?a=frontpage&i=4

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-07-07 14:11

Hos TDC har de netop tilbud på to comp med hver sit IP på samme "linie"
www.tdc.dk
http://privat.tdc.dk/internet/kabel/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-07 14:37

To eller flere computer på samme linje (1 IP adresse) kræver en router, de koster heller ikke ret meget, af hensyn til din bærbare bør du vælge en trådløs router, de fleste har også udgange til kabel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-07-07 14:42

Her er et link til nogle muligheder, af trådløse routere, de billigste kan sagtens opfylde dit behov, så derfor har jeg sat 500 kr. som max i søgningen: http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=67&Parent=4&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=500&Soegeord=tr%E5dl%F8s&Submit.x=27&Submit.y=7&Direction135=2&Sorted135=&Equal138=&Equal140=&Equal643=&Equal543=

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-07-07 18:29

Det de forklarer er at ved at købe en router, kan du lave et lille hjemmenetværk hvor internet forbindelsen deles imellem de pcer der er koblet på. Altså skal netkablet der nu går i din pc, puttes over i den nye router istedet for og så skal pcerne kobles til routeren så virker det igen.
Hvis der så er trådløs netkort i fx. den bærbare, kan du med fordel købe en trådløs router så kan du jo komme på nettet over hele huset hvis du ønsker.
SWamtidig vil du få mulighed for at dele printer på netværtket og du vil kunne udveksle filer imellem pcerne så der er kun fordele.

Hvis det er den model du vælger, vender du bare tilbage med et nyt spørgsmål, så skal vi nok guide dig igennem opsætningen på det trådløse.

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 11-07-07 18:52

det vil sige at købe en trådløs router er absolut en fordel, hvad med ledninger.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-07-07 19:45

Ledninger

.............= ledning
- - - - - -= trådløs forbindelse

Internet........webspeed........dit modem......router...........comp
Og den bærbare________________samme router wireless - - - - - - - - bærbar trådløs

Hvis du beslutter dig for router med trådløs - så kom her ind igen og snak lidt trådløs sikkerhed.

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 11-07-07 20:01

det vil sige med trådløs kan jeg have kabelmodem og router stående i den ene del af huset og computerne i den anden, der skal ikke være nogen connection til computerne eller??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-07-07 20:17

Ja................men der er lige det med afstande og beton.
Signalet (trådløse) foringes gennem en betonvæg eller skråt gennem andre vægge.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-07 20:28
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-07 20:30

GRATIS ..betyder 179 kr. + 50 kr. i fragt

http://www.zitech.dk/product/details.aspx?SKU=980096&campaignid=16

</MOLOKYLE>