/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Søger låsesmed.
Fra : chr500
Vist : 602 gange
20 point
Dato : 11-07-07 11:37

Hej,

Jeg søger en låsesmed som kan hjælpe med at skifte/montere låse på min hoveddør samt bagdør.

Har tænkt på Garant 10 eller er det fint med 6 stiftet?

Skriv tilbage hvis det lyder spændende for dig

P.S. Bor i København!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 11:38

Kig i telefonbogen....

Der er sikkert 100vis....

Kommentar
Fra : chr500

Dato : 11-07-07 12:03

Det var nu mere hvis der var en som ville tjene lidt mønt herinde fra

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-07-07 14:21

Husk lige at du kan få to Garant 10 låsecylindre med fælles nøgle (6 stk).
Garant 10 er så absolut den bedste og helt "bankenøglefri"
Både de nyere 6 stift og Garant 10 har en anden cylinderlængde og hvis du ikke sætter den rigtige kappe om cylinderen ...................er det ligemeget med lås.
Du bør enten selv montere den lås eller få en rigtig låsesmed til at gøre det.
Jeg har monteret mine Garant 10 cylindre og det er så nemt som legoklodser.

Ps. Jeg monterer slet ikke låse for fremmede.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-07 15:24

Citat
chr500

Dato : 11-07-07 12:03

--------------------------------------------------------------------------------
Det var nu mere hvis der var en som ville tjene lidt mønt herinde fra

Det er en udtalelse, som jeg ikke bryder mig om.

Hvis det er din egen lejlighed og du har papirer på den, så ringer du til en autoriseret låsesmed og får skiftet dine låse.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 11-07-07 18:19

Citat
Det er en udtalelse, som jeg ikke bryder mig om.

Nå Nå da!. Ans, fortæl mig lige lidt om DIN tænkemåde og hvilke venner DU omgås.

Findes der nogen autorisation af låsesmede (bortset fra private og/eller selvbestaltede og/eller kommercielle)?
Ja, jeg ved da godt at det er en branche hvor der er kortere mellem de brådne kar end i mange andre brancher. Det er sikkert også rigtigt at folk der ikke driver egentlig forretning kan være fristet til at 'glemme' en indtægt på selvangivelsen. Det er naturligvis forkert at undlade at opgive indtægten.

Men ulovligheder var nu ikke det første JEG tænkte på da chr500 bad om hjælp.

ans, send mig en halvtredser, så skal jeg sende dig et dukument hvor det fremgår at du er auoriseret bidragsyder til kandu.dk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-07 19:03

henrikkrebs

Hvorfor svarer du så ikke på spørgsmålet i stedet for at angribe mig ???????????

Citat
Hej,

Jeg søger en låsesmed som kan hjælpe med at skifte/montere låse på min hoveddør samt bagdør.

Har tænkt på Garant 10 eller er det fint med 6 stiftet?

Skriv tilbage hvis det lyder spændende for dig

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 11-07-07 21:02

ans >> eftersom jeg ikke vil tilbyde mig som låsesmed kan jeg i al fald ikke svare på den del af spørgsmålet. Men jeg kan dog hjælpe chr500 ved at fortælle at der er andre råd han ikke behøver at spilde tid med. Tilbage står han så med e.c's der er absolut brugbart med 'det er muligt at montere selv' og et par praktiske tip. Selvfølgelig må han da også gerne (for sig selv) tænke på om han har en holdning til sort arbejde, uden jeg dog ønsker at starte en debat.

DERFOR mener jeg at have bidraget en lille smule (ikke meget).

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-07-07 21:13

Citat
Ps. Jeg monterer slet ikke låse for fremmede.

Dette har ikke noget med sort arbejde at gøre - jeg tager ikke penge, eller andet for hjælp til andre.
Men min holdning er, at noget som låse bør der proff folk til når det ikke er for en selv.

Kommentar
Fra : chr500

Dato : 13-07-07 08:15

Citat
ans.

Det er en udtalelse, som jeg ikke bryder mig om.

Hvis det er din egen lejlighed og du har papirer på den, så ringer du til en autoriseret låsesmed og får skiftet dine låse.

Det var dog en højest besynderlig kommentar.

JA - Det er min egen lejlighed!

JA - Jeg har papirer på den!

DET kunne jo tænkes at der var en autoriseret låsesmed herinde fra som ville hjælpe.

Betalingen behøver du ikke bryde dit hoved med, eftersom det ikke er dig som skal skifte dem!

Kommentar
Fra : chr500

Dato : 13-07-07 08:17

Citat
e.c

Husk lige at du kan få to Garant 10 låsecylindre med fælles nøgle (6 stk).
Garant 10 er så absolut den bedste og helt "bankenøglefri"
Både de nyere 6 stift og Garant 10 har en anden cylinderlængde og hvis du ikke sætter den rigtige kappe om cylinderen ...................er det ligemeget med lås.
Du bør enten selv montere den lås eller få en rigtig låsesmed til at gøre det.
Jeg har monteret mine Garant 10 cylindre og det er så nemt som legoklodser.

Ps. Jeg monterer slet ikke låse for fremmede.

Tak for dit råd.

Jeg er også nået frem til at det bliver Garant 10.

Men vil helst have en aut. til at skifte dem og montere 2 nye eftersom det skal være 100% rigtigt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-07-07 08:48

Ja det er nok bedst.