/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Andet helbred
#NavnPoint
Nordsted1 10501
ans 6072
dova 5326
katekismus 3590
HelleBirg.. 3068
CLAN 2619
miritdk 2300
refi 2280
piaskov 2118
10  transor 1971
vanddrivende uden recept
Fra : jeb3
Vist : 25648 gange
100 point
Dato : 11-07-07 10:43

Hej.

Er der nogen, der kender til et vanddrivende middel (ikke the), man kan købe i håndkøb eller matas olign.?

Jeg har en tid ved læge efter ferien, men indtail da, ville det være rart med noget. Mit ene ben er bare så tykt, og hænder og ansigt hæver også.
3 Uger er bare lang tid at vente

 
 
Kommentar
Fra : ans


Dato : 11-07-07 10:48

Du retter da bare henvendelse til en læge, der ikke har ferie.

Evt. lægevagten.

Han/hun kan udskrive en recept.

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 11-07-07 10:50

Citat
Mit ene ben er bare så tykt, og hænder og ansigt hæver også.
mon ikke du skulle få den til rykket frem ellers prøv vagtlægen, dine sympomer lyder ikke som noget jeg ville gå 3 uger med

Kommentar
Fra : MIo4o4MI


Dato : 11-07-07 10:52

Mi0404Mi
Du kan købe piller i helsekostforretninger, der er ganske uskadelige. Vanddrivende the, fås også i pilleform.............Prøv lykken

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 11-07-07 10:59

Få en akuttid hos en læge Ødemer er da et symtom på en sygdom, der skal behandles. vandrivende medicin er kun mod symtomet ikke en behandling mod sygdommen.

Kommentar
Fra : vaxen


Dato : 11-07-07 11:04

Plejer du at få vanddrivende midler?

Hvis du gør, så kan du få en recept fra en anden læge.

Gør du ikke, så tror jeg det er en skidt ide at begynde på det uden at være blevet undersøgt. Som valde skriver er det jo et symptom....

I øvrigt påvirker vanddrivende medicin blodtrykket - godt nok i nedadgående retning, men alligevel ikke noget, man skal eksperimentere med...

Læs her...:

http://www.vitaviva.com/da/Health/Health_Problems_Details.348.aspx


Vaxen

Kommentar
Fra : jeb3


Dato : 11-07-07 11:09

Jeg plejer ikke at få det, men mit ene ben hæver en del, og har gjort det længe.
Var ved læge sidste år, men han mente jeg skulle dyrke mere motion, hvad jeg nu har gjort.
Har bestilt tid ved lægen til uge 32.
Ville bare være rart at lindre det lidt indtil da.
Vagtlægen vil jo nok ikke skrive ud, når man ikke plejer at få det.

Kommentar
Fra : vaxen


Dato : 11-07-07 11:15

Jeg synes du skal kontakte en læge - hævelse i det ene ben kan være symptom på noget alvorligt.

Hvis en patient kommer i min klinik (akupunktur) med de symptomer bliver vedkommende ikke behandlet før en læge har tilset vedkommende.

Uge 32 er i mine øjne for lang tid at vente, når du har gået med det så længe...

Vaxen

Kommentar
Fra : ans


Dato : 11-07-07 11:16

Da det ikke er medicin, du tidligere har fået, så vil et besøg hos vagtlægen måske kunne give et resultat.

Du kan jo ikke selv vide, om det er vanddrivende medicin du skal have.

jeb3

Det gælder ikke kun dig, men der er så mange der fejler så meget netop i den tid, hvor egen læge har ferie.

Du må ikke tage det personligt, men kun en læge kan afgøre/stille en diagnose.

Kommentar
Fra : jeb3


Dato : 11-07-07 11:18

Jeg er klar over, at jeg skal til læge, og har en tid. Det er trodsalt kun 26 dage jeg skal vente. Så alvorligt er hævelser vel ikke.


Kommentar
Fra : valde.


Dato : 11-07-07 11:20

det kan de da være

Kommentar
Fra : vaxen


Dato : 11-07-07 11:22

Hmmm...

Jeg hader ellers at sige det så direkte, men hævelser i et ben alene er et almindeligt symptom på hjertesvigt. Det behøver selvsagt ikke at være det, men det er ikke et symptom, man må sidde overhørig.
Jeg må indrømme, at jeg er noget chokeret over, at din læge ikke har lavet nogen undersøgelser på dig og bare henvist til motion.

Vaxen

Kommentar
Fra : jeb3


Dato : 11-07-07 11:24

Hmm... lyder ikke særlig betryggende.

Men hvad ved man, når man ikke har prøvet det før.

Jeg må hellere ringe til ham igen.

Kommentar
Fra : vaxen


Dato : 11-07-07 11:26

Nu ikke blive alt for urolig Jeb3 - det er derfor jeg ikke almindeligvis sådan skærer den slags ud i pap...

Sandsynligvis er det ikke så alvorligt, men ihvertfald skal det tjekkes grundigt ud...

Vaxen

Kommentar
Fra : ans


Dato : 11-07-07 11:29

Hævelser har noget med blodtrykket at gøre.

Jeg forstår heller ikke den læge, men kender jo ikke noget til jeb3 og kan ikke sige/stille en diagnose.

Men som tidligere skrevet, så undrer det mig at flere bliver syge, når lægen har ferie.

Jeg tror der er mange, der er bange for at tale med egen læge.......men af hvilken grund !!!!!

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 11-07-07 11:31

Har du en personvægt, det er en god ting til at følge med i hvor meget vand der samler sig. Det er nok ikke kun i hænder, fødder, ben og ansigt; men i hele kroppen- f.eks- omkring lungerne. Bliver du forpustet?

Kommentar
Fra : vaxen


Dato : 11-07-07 11:32

Ans, ødemer kan også have med mange andre ting end blodtrykket at gøre

Er der tal på, at folk er mere syge når lægen har ferie?

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 11-07-07 11:34

jeb3.

Som et festligt indslag i denne betænkelige tråd, så kan du drikke tør sherry. Det virker enormt vanddrivende, og har en pudsig bivirkning

Kommentar
Fra : ans


Dato : 11-07-07 11:54

Jeg mener at have læst /hørt at mange er mere syge i weekenden/lægernes ferie.

Så er det nemlig ikke egen læge, der skal stå for undersøgelsen. Det kan så have en både positiv/negativ virkning.





Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 11-07-07 14:04

Citat
Vagtlægen vil jo nok ikke skrive ud, når man ikke plejer at få det
.. jo hvis du opsøger vagtlægen - der har adgang til din læges journaler - ved jeg af erfaring.

ikke mere herfra

Kommentar
Fra : Klojs


Dato : 11-07-07 17:54

Meget vand i benene kan skam også være tegn på svangerskabsforgiftning

Er du gravid ?

Kommentar
Fra : ans


Dato : 11-07-07 18:30

Citat
Er der nogen, der kender til et vanddrivende middel (ikke the), man kan købe i håndkøb eller matas olign.?

Jeg har en tid ved læge efter ferien, men indtail da, ville det være rart med noget. Mit ene ben er bare så tykt, og hænder og ansigt hæver også.
3 Uger er bare lang tid at vente


Få du en tid hos en anden læge inden da. Du skal vel ikke møde op hos din egen læge om 3 uger uden symptomer!!!!!! hvis du kan købe vanddrivende inden da.


Accepteret svar
Fra : Jenteunge

Modtaget 50 point
Dato : 12-07-07 00:00


Selvfølgelig skal du søge læge og helst snart, men hvis du gerne vil vente synes jeg, at du skal prøve at købe en flaske RESIUM hos Matas. Det er et vanddrivende udtræk fra urter. Jeg har selv brugt det i perioder. Det er effektivt og giver ingen bivirkninger.

Hævelser i kroppen SKAL altid undersøges.

Jenteunge



Godkendelse af svar
Fra : jeb3


Dato : 12-07-07 17:36

Tak for svaret Jenteunge.

Kommentar
Fra : vaxen


Dato : 12-07-07 18:22

Jeg vil rigtig gerne advare mod, at du tager vanddrivende inden du har været til lægen..

Vaxen

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 12-07-07 18:31

Ja vaxen, - der har været advarsler nok. jeg har selv fået en ba- bu tur med en blodproop i hjertet fordi jeg overså advarlerne.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 176968
Tips : 31936
Nyheder : 719565
Indlæg : 6404898
Brugere : 218803

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste