/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
kabel til 380 volt
Fra : dean11
Vist : 1789 gange
50 point
Dato : 11-07-07 00:48

hvad koster det et få skudt el kabel til 380 volt under asfaltert sti ca: 3 fra el skab til mit hus?
har kabel 16 kvadrat
bor i kbh

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-07 01:13

Få fat i en el-entreppenør og spør ham. Den slags er der ikke faste priser på. de har travlt for tiden med større opgaver. Hvis de i virkeligheden helst er fri vil de opgive en meget høj pris.

Prøv at spørge en lokal installatør. Han ved hvem der laver sådan noget i dit område

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-07-07 07:38

Hejsa
Ved ikke hvor du bor men ca 5- 10Kkr..
du kan kontakte www.aarsleff.dk
Det kan gøres som styret underboring eller ved at banke en raket under.
Det kan også nogen gange være hurtigere at brække stien op og lave den igen...
vh
Benjamin

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-07-07 08:58

Når du ved hvor langt der er, + evt. umiddelbare gener, - så koster det ikke noget at spørge en entrprenør inden for området. Enhver jordentreprenør vil kunne gøre det eller henvise til et sådant firma.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-07-07 15:04

En noget voldsom dimension på ledningen synes jeg.
En installatør vil måske anbefale et andet kabel.

Kommentar
Fra : kimlund

Dato : 11-07-07 16:46

--> Teil

Det kommer da an på hvor mange Ampere han vil trække igennem

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-07-07 16:48

Jo Kim
Men 16m2 er nok til et helt villakvarter.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-07-07 16:49

PS han får jo 400 Volt

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-07-07 17:14

en 4X16 = 63amp det er der da intet galt i det er da bedere at være fremtids sikret
eller 4X10 til 50 amp. det er det der bliver brugt mest pt i kbh. dog er det nomalt 25/35amp forsikringer der bliver brugt i skabene til et parracelhus i kbh.
men under alle omstændigheder skal du have fat i en el-installatør da han skal anmelde det til energiselskabet ( og kender med garanti også en der kan give dig en pris på "grave" arbejdet )

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-07-07 19:49

At dimensionere hovedsikringerne efter 16m2 er - hovedløst -

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 25-08-07 14:56

Hej Teil du skriver 16 m2, men dean 11 skriver altså 16 kvadrat. Et kraftkabel inde i huset er jo heller ikke på 2,5 m2