/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Atosvar i Outlook
Fra : Maleje
Vist : 699 gange
200 point
Dato : 10-07-07 09:30

Hej,

Jeg vil gerne sætte min outlook til automatisk at give besked til dem der sender mails til mig, at jeg holder ferie.

Jeg kan ikke sætte min profil til "ikke til stede".

Jeg kan godt få lov til at oprette en ny regler, men når jeg så skal vælge en skabelon er der ingen.

Jeg har prøvet at skrive en mail i alm tekst, men kan ikke gemme den som Outlookskabelon.

Er der nogen der kender til dette problem og kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-07-07 09:47

det er slet ingen god ide at gøre det i og med at der så bliver sendt meddelelse retur til alle de spammere der nu engang forsøger at sende deres afskyelige skidt til din mail adresse ..........

bare min ringe mening om den sag

du kunne i stedet sende en enslydende mail til dem du mener bør vide hvornår du er på ferie

Kommentar
Fra : occo

Dato : 10-07-07 09:50

Beklager; du kan desværre IKKE anvende funktionen 'ikke-til-stede-assistent' på din Outloook, hvis du ikke er koblet op på en Exchange Server.
Denne funktion er således kun til stde, når du anvender Outloook på et 'lukket' system, som du måske kender fra din arbejdsplads.
De fleste webmail har dog funktionen indbygget, så hvis din udbyder har en webmail (det har de næsten alle i dag), så kan du her sætte din mail op til at givet et automatisk svar.
Mvh
OCCO

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-07-07 09:52

heller ikke nogen god ide via webmailen

jeg gør det at jeg laver en gruppe med de personer der bør have besked og sender en enslydende mail - det huskes

Kommentar
Fra : occo

Dato : 10-07-07 10:01

Kommentarerne fra 'miritdk' er værd at bemærke, men det var jo IKKE lige det, der blev spurgt om.
OCCO

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-07-07 10:06

http://www.catbitesdog.dk/support/support.htm#autosvarO

vil nu stadig advare i og med spamrobotterne er der med det samme der bliver besvaret . At maskinen så i sidste ende kan lægge sig som zombie - og det er der stor sandsynlighed for - er langt værre. (både for maleje og dem det så går ud over)

Kommentar
Fra : Maleje

Dato : 10-07-07 10:26

miritdk: Bemærkningerne er taget til efterretning.

Men jeg er nu stadig interesseret i at høre om der er nogen der har en løsning...

OCCO: Jeg prøver lige at undersøge dit svar nærmere...

Kommentar
Fra : Maleje

Dato : 10-07-07 11:07

Nu har jeg fundet webmailen, men kan umiddelbart heller ikke her se, at jeg kan sætte den op til at give et automatisk svar.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-07-07 11:07

hvilken udbyder bruger du ????

Kommentar
Fra : Maleje

Dato : 10-07-07 11:11

tdc - webmore

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-07-07 11:14

har du oprettet med login så

indstillinger - find autosvar

gør dig selv en tjeneste mens du er på ferie at aktivere (husk at gemme) - fælles spamfilter og fælles virusfilter - det kan du altid lave om hvis du ikke ønsker det senere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-07-07 11:16

ups det hedder forresten ikke fælles - men centralt

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 10-07-07 11:22

hmpfffff jeg er vist for hurtigt - webmore er der nok ikke mange privatbrugere der har - men der burde være samme muligheder

hvis noget af det her ikke dur - så:

Citat
Du kan kontakte TDC Webmore Kundeservice på telefon 80808049. Telefonerne er åbne på hverdage fra 08.30 – 16.00.

Så kan det vel ikke gå helt galt

Godkendelse af svar
Fra : Maleje

Dato : 10-07-07 12:22

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-07-07 13:45

velbekomme håber du har fået hjælp