/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Manglende lyd på Vista (Dual-b
Fra : marcussen1
Vist : 2515 gange
100 point
Dato : 09-07-07 21:42

Jeg har inst. WIN XP Pro og Vista Ultimate som dual-boot, og det virker fint. Men.............
der er lyd på XP, men ikke på Vista. Der var ingen problemer med lyden på hverken XP eller Vista,
men som skrevet, ingen lyd på Vista. Hvad mangler jeg at have gjort, eller hvad har jeg gjort forkert.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 21:44

Xp og Vista kører meget dårligt sammen som dualboot......

Du mister også gendannelsesmulighed....

Så rådet må være - drop en af dem - eller på hver sin harddisk.....

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 09-07-07 21:50

refi...........
jeg har 3 HD i min PC, og både XP Pro og Vista er inst. på hver sin HD

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 09-07-07 21:53

Årsagen til at jeg har både XP og Vista eer at jeg har en scanner, der kun kan køre på XP.. derfor

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 21:53

Citat
Der var ingen problemer med lyden på hverken XP eller Vista

Så forstår jeg ikke denne.....

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 09-07-07 22:13

Jeg lukker for iaften, men venter spændt på mulige løsninger.
Niels

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-07-07 22:32

Jeg mangler også at forstå hvordan lyden både kan være ok på Vista og så alligevl ikke virke

Mon ikke det er en driver der ikke kan køre sammen med Vista der driller her.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-07-07 22:33

Altså en driver til lydkortet der ikke er understøttet af Vista. Find en anden en på nettet og opdater

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 10-07-07 10:12

Problemet er løst af sig selv, for da jeg lige nu tændte for PC'en, var der lyd på både Vista og XP.
Er der nogen, der haren forklaring på det?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 10-07-07 10:20

Ja...

Som tidligere nævnt...

XP og Vista er IKKE den bedste kombination......

Der kan opstå en del problemer.....

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 10-07-07 10:24

Tak for svaret refi.
Man soll sich nicht verbløffen lassen.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 10:30

Selv tak....

Skift du den scanner hurtigst muligt så du kan nøjes med EET system......