/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Eksport fra adskillige docs'?
Fra : dongo
Vist : 389 gange
125 point
Dato : 09-07-07 15:11

Hej

Jeg har bunker af gamle(!) breve (*.doc) som er sendt til alle mulige og umulige for år tilbage liggene på en harddisk. På grund af tyveri (kedelig historie) har jeg mistet hele min kontaktdatabase og vil gerne genskabe en oversigt over disse kontakter, men øeehh...

Findes der nogen nem måde at gøere det på? Alle breve og fakturaer har jo et adressefelt, som desværre ikke er formateret specielt. Hele siden i de gamle dokumenter jeg har haft åbnet er "Normal". Det er altså ret beset de første linjer af al "normal-tekst" jeg vil have eksporteret fra alle dokumenterne.

Om eksporten ender i et andet dokument eller et regneark eller et helt tredie sted er ikke afgørende.

At bruge open-copy-paste-close, open-copy... etc., virker under alle omstændigheder som en nærmest umulig opgave...!

Mvh

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 09-07-07 15:31

Det er godtnok ikke en nem opgave!
Du kan ikke bruge flette funktionen da det jo er forskellige dokumenter du liggende.
Hvor mange snakker vi om?
Jeg vil umiddelbart mene at den eneste løsning er at åbne f.eks. 10 af dokumenterne ad gangen plus et tomt dokument.
Derefter går du op i vindue og arrangerer alle og på den måde kan du nemmere copy og paste.
Men det er da ikke nogen genial løsning.
Hvis bare du havde dine dokumenter som excel regneark så kunne du lynhurtigt have sat dem ind i samme dokument som forskellige worksheets og så derefter samle dem. Men det er word vi snakker om?
kh
Acilia

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-07-07 20:27

En halvgod idé:
Åbn et word dokument til adresserne.
åbn et af dokumenterne
start makro ny og lad den være global
foretag den markering / copy /skift til adressekokumentet / sæt ind / slut
åbn et andet dokument
start makro

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 09-07-07 20:45

Jeg mener kun at den makro så kan bruges hvis der er nøjagtig det samme antal linieskift/linier m.v. i adressen - og hvis linierne står samme sted i dokumenterne. Det kan der jo være stor forskel på.
Jeg har brudt min hjerne for at komme på noget smart - men øhmmm syns ikke lige!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-07-07 22:40

Man kan stille sig i starten af adressen og så bruge en makro som tager rigeligt med.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 09-07-07 22:50

Ja det er seføli rigtigt..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-07-07 20:06

Og senere kan man så tilrette med søg og erstat.
Søg og erstat kan også lave kommaseparering som gør det muligt at importere i access og excel.

Kommentar
Fra : dongo

Dato : 11-07-07 14:51

Hej!

En makro som kopierer noget tekst til et andet dokument via min manuelle interaktion var det jeg gerne ville ud over/automatisere.

Kunne man ikke via makroer/Visual Basic lave en makro, der kopierer f.eks. de første 7 linier fra et dokument og tilføjer dem til et andet dokument/regneark, som starter ved at man eksekverer en batch-fil som kører makroen på alle *.doc filer i en nærmere specificeret folder?

Det er i hvert fald mere end jeg umiddelbart kan overskue. Måske jeg bare skulle kaste mig over den (semi)manuelle proces alligevel

Mvh

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-07-07 14:59

Dine data skal være komma-separerede for at kunne håndtere dem i Excel elller access.

I eks. visual basic kan man lave det du vil....................men jeg kan ikke.
Jeg kan kun på den semiautomatiske måde.

Der kommer nok en forbi som kan.

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 30-08-07 11:56

Hej Dongo !

Fandt du et svar ? Ellers har jeg en løsning, skriv lige !

Mvh W