/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Rammer
Fra : bolette
Vist : 323 gange
100 point
Dato : 09-07-07 14:10

Hejsa.. Er der nogle der kan hjælpe mig. Jeg vil gerne lave nogle rammer på mine foto. De skal ligge inde på på hjemmeside. Jeg kan ikke finde nogle programer der kan. Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 09-07-07 14:31
Kommentar
Fra : mumle01

Dato : 09-07-07 20:52

Hejsa
Det kan du gøre i næsten alle billede behandlings programmer, og hvis du laver hjemmeside i web writer kan du samtidig lægge en ramme om de billeder du sætter ind.
Hilsen Mumle01

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-07-07 21:51

Rammer om billeder kan laves med CSS box-modellens border egenskab:

http://www.w3schools.com/css/css_border.asp

Læs mere her: http://www.bigbaer.com/css_tutorials/css.border.image.frame.styles.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 12-07-07 00:13

Med xnview kan du med multikonvertering give billederne en ramme (ensfarvet)

Under transformationer vælger du 'nyt arbejdsområde' (aka canvas)

vælg størrelsen til fx 108%, placering til 'centreret' og canvasfarven til grøn. Så får alle billederne en nydelig grøn ramme.

Med mere avancerede billedprogrammer kan du lægge en billedfil ind som ramme (bag billedet), hvis du udvidder canvas/arbejdsområde.