/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
pinnacle studio version 11
Fra : ladegard
Vist : 697 gange
100 point
Dato : 09-07-07 12:11

I studio 11 er der hos mig det problem, at man ikke kan brænde den færdige film via studio 11 og Nero, men skal starte Nero op og bagefter tilføje den færdige film. Er der andre der har været ude for det og mon det er noget man bare skal indrette sig på, selv om programmet under opsætningen giver mulighed for at brænde direkte og andre muligheder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 12:46

Umiddelbart må det være noget med at "fortælle" Studio11 hvor det finder Nero.....

Der må være noget i opsætningen af Studio11 der er kikset....

Er det XP eller Vista....

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 09-07-07 13:07

det er xp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 13:13

Tjek lige opsætningen - et eller andet sted slkal den jo vide hvilket brænderprogram den skal bruge - det skulle gerne være en KOMPLET sti til Nero....

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 09-07-07 13:24

Brænderen er med i opsætningen, hvilket fremgår af opsætningsbilledet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 13:36

Citat
Brænderen

Ja - men NERO - brænderprogrammet........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 13:37

Det virker jo hvis du åbner Nero inden - så det gør Studio11 åbenbart ikke af sig selv......

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 09-07-07 13:40

Det fremgår ikke af opsætningen at det er Nero, der er brænderprogrammet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 14:12

Der må være et sted i opsætningen du kan fortælle den det...

Ellers er du jo nødt til at åbne nero inden du starter......

Pinnaccle er jo ikke et brænderprogram.....

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 09-07-07 16:24

Det er der ikke. Jeg har prøvet at åbne nero start, men desværre...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 16:47

Tja - så må du importere i Nero efter redigeringen......

Det er svært at "tvinge" et program til noget det ikke kan.....

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 09-07-07 19:58

pinnacle studio Skal selv kunne brænde alt det du ber den om at brænde hvis den ikke gør det er det dig der skal ind i pinnacle studio og sætte dette op til det du skal bruge det til altså at brænde det du gerne vil. Det kan tage op til 6-7 timer alt efter hvor stor den er og omdanne og brænde, men det havde du ikke tid til og måske har taget nero isteden, så næste gang lad pinnacle studio bestemme og du får et godt relsultat ( det har jeg fået og jeg har kun pinnacle studio 9.0 )

dr.dem

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 09-07-07 20:09

Jeg har også haft studio 9 og der er intet problem. Jeg har også prøvet med en film kun 1 minut og der er problemet også, så det er ikke fordi jeg ikke har tid til at vente. Jeg 1500 mb ram, så den kan klare at beregne meget hurtigt. Jeg har også prøvet med forskellige typer skiver uden resultat. Det skla siges at der ikke er noget problem med cder (altså SVCD-skiver)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 20:22

Citat
Det nye videoredigeringsprogram fås i tre forskellige versioner: Standard, Plus og Ultimate. De koster henholdsvis 495, 795 og 995 kroner. Det er kun Plus og Ultimate, som er i stand til at brænde dvd-skiver

Hmmmmm.....

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 09-07-07 20:27

Det fremgår ikke af sammenligningen på pinnaclesys hjemmeside.
Hvis det var tilfældet, så skulle det også fremgå, når man skal opsætte til færdig film og det gør det ikke, tværtimod kan man opsætte den til at brænde direkte, men den gør det bare ikke. Den skriver at den fejlede og prøv igen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 09-07-07 20:37

Nu har jeg kun de ægte vare og har ikke haft problemer med pinnacle studio. Jeg startede med at købe 8.0 og købte senere en opgradering til 9,0 da jeg prøvede at opgraderer fra nettet og det var noget L... gør det ikke det virker ikke, og det er vel ikke det du har prøvet fra 10 til 11 måske??????

dr.dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 20:42

Citat
Det fremgår ikke af sammenligningen på pinnaclesys hjemmeside

Så må du have fat i deres support.....

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 09-07-07 20:44

Nej jeg har købt programmet i Elgiganten og havde ikke problemer med at lægge det ind og heller ikke med at hente den nyerer version af 22.6.07, altså 11.1. Forskellen på 11 og 11.1 var bla at 11 ikke viste min brænder, hvilket 11.1 gjorde og det skulle jo så også helst resultere i at den kunne klare brænding via nero.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 09-07-07 20:47

Jeg har prøvet deres online supppport, men det gav ikke resultat, selv om jeg fulgte alle deres 6 råd, derunder gik ind i regedit og deleted VOB, som de tilrådede.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 21:01

Hvis du læser rundt omkring på nettet går alle fejl på....

Enten kombinationen med nero
eller den finder ikke brænderen...

resultatet er det samme - det nye studio 11 har tilsyneladende alt for mange "sygdomme" i forhold til de ældre versioner.....

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 09-07-07 22:10

Når et program ikke virker som beskrevet af producenten, bør man kunne levere programmet tilbage til forhandleren og få pengene retur. Det vil jeg gøre og vende tilbage og fortælle resultatet. Der går nok nogle dage. Jeg har i øvrigt skrevet til Pinnacle og klaget over den manglende produktopfyldelse.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-07-07 18:20

Citat
Når et program ikke virker som beskrevet af producenten, bør man kunne levere programmet tilbage til forhandleren og få pengene retur. Det vil jeg gøre og vende tilbage og fortælle resultatet. Der går nok nogle dage. Jeg har i øvrigt skrevet til Pinnacle og klaget over den manglende produktopfyldelse.

Husk og lav en kopi før du levere tilbage

dr.dem

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 10-07-07 19:12

må man det????...!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 19:23

Nej - selvfølgelig må du ikke det

Han tager gas på dig...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-07-07 19:23

Citat
må man det????...!!!!!

Til eget forbrug ( men sig det ikke til nogle )

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 10-07-07 19:50

jeg vidste godt det var gas, det var mit også!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-07 19:52

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 10-07-07 22:21

Husk lige og skriv nøglen ned

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 12-07-07 11:53

Jeg har nu fået mine penge tilbage, idet jeg via udskrift fra Pinnaclesys kunne dokumentere den manglende produktopfyldelse. Jeg kunne have fået en opgraderingspakke til 11 plus, som kostede 475 kr. En ny 11 plus kostede dog kun 799 kr, men det synes jeg er for dyrt og så skal man til at slåes med de børnesygdomme 11 plus måske har, så jeg fortsætter indtil videre med studio 9. Tak for alle indlæggene.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 12-07-07 12:00

Jeg skal lige tilføje, at der også var fejlinformation i Pinnaclesys sammenlignings chart, idet der ikke var anført at man skulle have 11 plus, hvis man ville have rulletekster på filmen. Det kan studio 9, men 11 kan altså ikke, hvilket er underligt og nok heller ikke silsigtet, altså en regulær fejl eller måske en (kedelig) form for forretningsteknik for at man skal opgradere til den dyrere 11plus.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 12:23

Ja der bruges mange tricks for at sælge - det er jo ikke alle der har brug for alle faciliteterne - og "tør" måske ikke at brokke sig (med risiko for at være dum)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 12:24

Kan endnu engang nævne ULEADs produkter - har KUN gode erfaringer.....