/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
ZimmerFrei og B&B i Luxembourg
Fra : Lion36
Vist : 914 gange
350 point
Dato : 09-07-07 10:10

Hej,

Er der nogen der har nogle bud på nogle fede links til zimmer frei og bed and breakfast sider, som omhandler Luxembourg (landet) ?

Vi regner nemlig med at tage en bilferie til 'Lille Schweiz v. Moselfloden.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 09-07-07 10:14

Jeg skal tjekke for dig i min frokostpause.

Sidder nemlig i Luxembourg lige nu.

Vil nu umiddelbart anbefale den anden side (den tyske) a Mosel-floden.
Der er meget billigere (og de er flinkere).

Afstandsmæssigt gør det ingen forskel.

Jeg bor selv på den tyske side og kører hertil på arbejde hver dag.

frieda

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 09-07-07 10:15

PS: Her er meget, meget dejligt hernede og specielt Trier er en pragtfuld by

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 09-07-07 10:17
Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 09-07-07 10:24

Tak Ziggy,

men jeg tror nu ikke jeg bad om vandrehjem, det er nemlig sådan (det har jeg hørt), at kvinder og mænd skal deles op - det gider vi ikke.

det vi søger er zimmer frei og bed&breakfast.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 09-07-07 10:25

Hej Frieda,

cool, Luxembourg er et dejligt land.
glæder mig til, efter frokostpausen *S'

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 09-07-07 12:54

hej
er det mon ikke ligesom i tyskland og andre steder, at ma simpelthen bare køre væk fra motorvejene og ind i de små byer og leder efter et skilt hvor der står zimmer frei....det tror jeg også de har i luxemburg og belgien. de er ret nemt og billigt. selv ha rjeg aldrig fundet adress på private pensioner/zimmer frei da jeg ikke tror de sådan reklamere. det er jo ofte pensionister med et stort hus, der udlejer til turister i feriesæsonen.....godt og billigt og rigtig hyggeligt..amnge af dem elsker sådan at få gæster fra andre lande....
prøv ganske simpelt at dreje fra de hektiske veje og slap af....
god ferie...miss.j

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 09-07-07 14:46

Hej Miss, og andre

Vi regner med at snuppe turen til Luxembourg i et hug, der er trods alt kun ca. 1000 km.

Nu er Luxembourg for størrelse med Fyn, så det med at kører ind ved motorvejene gælder ikke rigtigt her....
Det vi er ude efter er specielt nogle overnatnings steder omkring Mosel på den luxembourgske side vel at mærker, det vil sige fra Echternach og ned imod Grevenmacher.

Nu er vi efterhånden også så gamle, at vi ønsker bare et minimum af planlægning, det vil sige at vi har et sted at sove når vi kommer derned på forhånd, eller nogle muligheder og adresser på hånden, i stedet for at køre rundt på må og få efter 1000 km. på motorvejene i Tyskland.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 09-07-07 20:05

åhh, ja, men fordi man er blevet lidt op i årene, og hvormeget er så det mon, så er det da fedt at prøve noget andet end det sædvanlige....oplevelser er jo til for at dyrke dem.jeg er ikke selv en af de helt unge mere, men elsker udforsringen ved ikke at vide alt på forhånd....det er det der er med til at give en bilferie kulør og extra bonus...me selvfølgelig er man selv herre over hvad man vil eller ikke vil. jeg har kørt alene på bil/campingferie siden 1997 og det er vidunderligt ikke at planlægge så meget andet på forhånd end at vide hvor mit slutmål det er. det har været med til at give mig så mange herlige og spændende oplevelser og utrolig mange dejlige nye venner fra italien, holland og tyskland.alle mødt i italien......herligt!!!
me god ferie alligevel og rigtig god tur dernedad....
miss.j

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 30-07-07 17:05

Hej.
Her er et link til ferieophold.
Jeg plejer at finde byens hjemmeside, der er som regel også et turistlink med diverse overnatnings muligheder.
Linket er fra Grevenmacher.
http://www.mosel-reisefuehrer.de/Touristik/Mosel-Ferienwohnung.html

Jes