/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Overnatning i Tyskland
Fra : kondivand
Vist : 1621 gange
50 point
Dato : 08-07-07 20:23

Om få uger skal jeg på sommerferie i Østrig med familein. Jeg kører i egen bil via Rostock, Berlin, Nurnberg, Munchen.

Jeg regner med at overnattte undervejs på et motel e.lign. ved motorvejen.

Er der nogen der har erfaringer hermed - jeg synes ikke jeg kan finde nogle steder på nettet. Er der nogen, der kan anbefale nogle gode steder til fornuftige priser.

Regner med at overnatte omkring Nurnberg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 20:32

Tag en motorvejsbrochure så snart i kommer i land (evt på færgen)

Der er alle overnatningsmuligheder (kroer osv) indtegnet.....

der er bunkevis undervejs - ikke altid de billigste, men det bliver hurtigt dyrere at køre for langt væk fra ruten....

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 08-07-07 20:41

ved du hvad....jeg overnatter privat i de såkaldte zimmer frei.....det er hyggeligt og billigt. man kører ganske enkelt væk fra motorvejen og ind i de små byer og finder en zimmer frei. det sted jeg har overnattet flere gange har bare kostet 120 kr med lækkert morgenmåltid og brusebad.
det sted jeg lige kender er ikke på den rute du vil køre, men de er overalt.....
har også engng overnattet på zimmer frei helt nede ved ulm området.
det er temmelg dyrt at overnate på motellerne og ofte er priserne uden morgenmad, som man så skal op og hen i deres restaurant for at indtage.....zimmer frei pensionerne er hyggeligere og meget billigere...prøv det og du vil ikke fortryde..
god ferie.....selv skalje gafsted om 5-6 uger til italien igen igen......og forhåbentlig for at blive....
ciao miss.j

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 08-07-07 20:42

hovsa, jeg glemte at fortælle, at min pris var for eneværelse, men de fleste privatpensioner har skam også familieværelser.......
miss.j

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-07-07 20:58
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-07-07 21:12
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-07-07 21:14
Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 08-07-07 22:14

Hej Jeg tro også at Formule 1 hoteller opfylder dine behov.
Værelserne er små, men der er en dobbeltsen go to køjer. Toilet og bad på gangen.
De ligger gerne i udkanten af byerne, og som regel i nærheden af et billigt spisested.
Man kan få morgenmad, men jeg ville nu tage den et andet sted, måske efter en lille smule kørsel.
God fornøjelse.

Bjørn

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 09-07-07 12:20

Lyt til missjosephine. Billigt nemt og ofte bedre.
Du kan da i hvert fald prøve det en nat, jeg tror ikke du fortryder...

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 09-07-07 19:00

Links und rechts der Autobahn viser overnatinigsmulighederne langs autobanen. Gå ind på kortet og følg det motorvejsnummer du kører og find en by i den afstand du forventer at nå til. Søg herefter på byens navn.

http://www.linksundrechts.com/

mvh
qfha

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-07-07 17:39

I dette link er der flere muligheder, kender mange der bruger etaphotellerne på deres gennemrejser

http://www.tyskland-info.com/pages_no/820_902.html