/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Indførsel af bil fra Norge
Fra : klanger
Vist : 969 gange
50 point
Dato : 08-07-07 17:49

Er der nogen der kender regler og afgifter for indførsel af brugt bil fra Norge.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-07 17:51

Samme som ved indførsel af biler fra andre lande......Toldsyn og vuredering af bilen. , betaling af registreringsafgift til staten, og så kan man få den på danske plader når det er klaret.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 08-07-07 17:54

Nu ved jeg ikke om du mener afgiftsatser......men det afhænger af hvilken bil det er og hvor gammel den er, men afgiften er ens om det er en bil fra eks. Tykland eller Norge

Men som en rettesnor, kan du finde en bil magen til på danske plader, og det den koster, kan du tage 65 % af.....det svarer nogenlunde til afgiftsbeløbet, medmindre der er tale om en model med eks. meget udstyr o.lign.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-07-07 20:12
Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 10-07-07 08:38

Tak for svaret dova.