/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Limewire - ingen forbindelse
Fra : tutlidut
Vist : 1968 gange
100 point
Dato : 08-07-07 17:01

Hej

Ved installation af limewire på to bærbare computere her i huset. Så kan den ene computer ikke opnå forbindelse, mens den anden uden problemer opretter forbindelse.
Hvad pokker skal jeg så gøre for at opnå forbindelse med den ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 17:37

Citat
Hvad pokker skal jeg så gøre for at opnå forbindelse med den ?

Åbne den port den skal bruge......

Så ses vi også igen når du skal have fjernet alt det skidt du modtager.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 17:37

Bare slå din firewall fra......

Kommentar
Fra : tutlidut

Dato : 08-07-07 17:56

Hej Refi

Hvis vi nu først dropper alle de der skolemester formaninger, så lad os se, om du sidder med de vise sten.

Jeg har brugt Limewire i mange år UDEN problemer.

Så forstår jeg ikke, hvad du mener med port åben ? Derudover er der ingen firewall på maskinen udover den indbyggede fra XP.

Det skal siges, at der før har været Limewire på maskinen uden problemer, mens det er for nylig at den ikke kan opnå forbindelse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 18:21

Trods formaninger er det stadig fordi porten ikke er åben.....

Den kan jo godt komme på nettet - ikke ???

Kommentar
Fra : tutlidut

Dato : 08-07-07 19:36

Ja der er net adgang. Uddyb dog det med den port

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-07-07 19:51

Du skal på den bærbare i start/alle programmer/tilbehør/commandopromt skrive ipconfig for at finde din computers IP-adresse.
Så åbner du limewire og i værktøjer indstillinger, går du til avanceret, og firewall og skriver et andet tal i lyt på port: Feks. 31000 vælg anvend/ok
Så åbner du din router med den fast tilsluttede computer ved at intaste det som din router skal åbnes med, forskelligt fra router til router feks: 192.168.1.1
Her indstiller du "applications & gaming" til at routeren skal åbne port 31000 til 31000 for maskinen der har ip-nummer 192.168.1.? Og det skal gælde for både UDP og TCP (Both)
Vælger save settings
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-07-07 20:09

Har du klikket oppe i det øverste venstre hjørne, hvor du kan slå systemet til og fra.
Det kan være den er slået fra i dine indstillinger.
Min starter også op i fraslået tilstand.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 20:14

Citat
Har du klikket oppe i det øverste venstre hjørne

Nok den mest logiske løsning indtil videre.......

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-07-07 20:53

Ja så får du flg. muligheder:
flyt
størreles
minimer
maximer
luk

severino & refi mener nok du skal bruge sidste mulighed.?
Man kan også klikke på krydset i øverste højre hjørne, med samme resultat.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 20:58

Det er noget vrøvl du skriver Palle......

I venstre hjørne er muligheden for at koble op eller ned....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 20:59

Hvis knappen er RØD er der koblet ned - et tryk og den bliver GRØN....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-07-07 21:20

Når du klikker oppe i "FILER" skal du herefter klikke på "Opret forbindelse"

Nå refi har du også en griner kommentar til dette?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 21:21

Hvis det skal være

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-07-07 21:28

Min er altid grøn, men måske mener du jeg har "behov for flere ressourcer"

Kommentar
Fra : tutlidut

Dato : 09-07-07 11:18

Ja jeg har tjekket, at der er oprettet forbindelse.
Jeg har også prøvet at koble mig fra og så på igen, men stadigvæk får jeg kun grøn lys i en af de fem indikator.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 11:34

Så slå XPs firewall fra - et eller andet blokerer jo......

Du kender jo tilsyneladende risikoen.....

Ellers kig i de nyeste tip... Der ligger noget der kan sikre dig....