/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
skærmbilled er væk
Fra : bjørnbo
Vist : 383 gange
20 point
Dato : 07-07-07 13:56

Jeg har en IBM bærbar - har fået stillet på skærmopløsningen således at der intet ´billed er.
Hvordan kan jeg gendanne fabriksindstillingen - jeg kan godt komme ind i bios opsætningen.
Da jeg ingen haj er - er det vigtigt at dersom en af jer har en løsning - at I skriver løsningen trin for trin

Venligst Bjørnbo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-07 14:15

Start op i fejlsikret.....

Kommentar
Fra : iah

Dato : 07-07-07 14:16

Prøv at gå ind på skrivebordet og højreklik her - rul ned til egenskaber - gå ind i fanebladet indstilinger - her er der en skyder hvor du kan regulere skærmopløsningen...

Kommentar
Fra : iah

Dato : 07-07-07 14:18

indstilinger = indstillinger...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-07 14:22

Citat
således at der intet ´billed er

Citat
Prøv at gå ind på skrivebordet

- Vælt ikke kaffekoppen på skrivebordet......

Kommentar
Fra : bjørnbo

Dato : 07-07-07 14:43

Problemet er netop at jeg ikke kan komme på skrivebordet idet der intet billedet er - skærmen er grå

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-07 14:58

Start nu op i fejlsikret tilstand .....

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 07-07-07 15:39

Tryk F8 gentagne gange under opstart af pc'en. (tryk tryk tryk tryk tryk.....)
Så skulle der gerne komme en menu op.
Fra den menu vælger du: Aktivér VGA-tilstand.
Det skulle gerne virke - det virkede ihvertfald for min ven engang.
Når du så kommer ind i Windows, ændrer du opløsningen til den normale igen.

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 07-07-07 15:44

Hvis det ikke hjælper, så prøv dette:

På dit tastatur på din IBM-bærbare skulle der gerne være et forstørrelsesglas
med et + indeni på mellemrumstasten. Så snart din computer er startet helt op,
så tryk Fn+Mellemrum. Dette skulle gerne gøre opløsningen mindre.

//Kettedk

Kommentar
Fra : bjørnbo

Dato : 07-07-07 17:11

Når man vælger VGA - skal da blot vælge at trykke ændre - for umiddelbart sker ikke en s...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-07 17:28

Hvorfor starter du ikke op i fejlsikret ??????

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 07-07-07 18:26

prøv at skrue op for lyset

fn+<home>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-07-07 18:28

Lige for at få det helt klart (gråt); Er der lys på skærmen når du tænder, så den bliver grå, eller bliver lyset slet ikke tændt???

En lidt mere detaljeret forklaring på problemet, når du starter, ville have været at fortrække!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-07 18:41

Citat
jeg kan godt komme ind i bios opsætningen

Citat
skærmen er grå

Såååå - et eller andet "hul" må der jo være.......