/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Windows vista-trådløst netværk
Fra : OleP
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 07-07-07 07:40

Hejsa..jeg har en Dell inspiron med trådløs netværk som jeg bruger til at koble mig på nettet...men hvordan hulen gør man det sikkert....når jeg klikker på netværksikonet så kommer der en del forskellige netværk op.....og ud for dem alle står der at netværkets sikkerheden er slået til...men bare ikke ud for mit netværk...
Og når jeg går ind i administrer et netværk og slår sikkerheden til.....så kan jeg s.. ikke komme på nettet selv.....hvad er detlige man skal gøre så alle andre ikke kan koble sig på nettet gennem min boks??
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Finn90

Dato : 07-07-07 09:09

Hej OleP.

Nu kender jeg ikke "Vista", men du må lige skrive om du kører med en trådløs router og hvad den hedder.
Hvis du kører med en router, så skal du have den sat op med kryptering, det er den ikke ikke, derfor får du ikke denne besked "Trådløs netværk med sikkerhedsaktivering".
Husk også at den krypteringsnøgle skal sættes ind i netkortet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-07-07 10:13

Din router bør have kryptering eller Mac-filter slået til. (helst begge dele)
Du skal ind i din router (helst med kabeltilslutning) og indstille din sikkerhed.
På den CD du har fået med din router er der en manual/vejledning og den bør du lige læse i gennem.

Kommentar
Fra : Finn90

Dato : 07-07-07 10:42

Hvis du er en almindelig bruger så ændrer du bare ssid i routeren - sætter password på - slår WPA kryptering til - glem alt om Mac-filter.
Det er min mening om dette.

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 07-07-07 17:33

Hejsa..Takker mange gange for jeres svar...det er en boks der hedder d-link wireless router og kortet i computeren hedder 1390 WLAN minicard REV.4.4..men jeg prøver lige at se om jeg kan finde ud af det i har skrevet..
Mvh Ole

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-07-07 17:42

Du har en CD fra Dlink.
Der står lidt om både MAC filter og kryptering.
Hvid du vælger kryptering WEP 64 Hex så skal koden være på 10 tegn.
Og disse kan benyttes: 1234567890abcdef

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 07-07-07 17:55

super...det var telnet der har opsat og monteret routeren...men jeg tror jeg er ved at have klaret det..

Kommentar
Fra : Finn90

Dato : 07-07-07 18:02

Du skal køre med WPA kryptering - Wep kryptering er ikke nær så sikker.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-07-07 18:33

Sikkerheden indstilles i din router/access-point, og ikke i din pc.
Men din PC skal indstilles til at følge den sikkerhed som du opsætter i router/access-pointet.
Hvad sikkerhed angår er det access-pointet der er master og de pc'er der er tilsluttet, der er slaver!

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 07-07-07 19:31

hmm..den driller alligevel....d-links hjemmeside skriver jeg skal åbne min web-browser og skrive 192.168.1.0....så kommer der en adangskode-boks frem...så skal jeg skrive brugernavn,og password som er forudinstillet til ingenting...så skulle der åbne sig en side hvor jeg kan indstille adgangskoder.....men der åbner sig bare en blank side hvor der øverst står unauthoirezed og ikke andet......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-07-07 20:07

http://192.168.1.0 - så kommer du der ind.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-07-07 20:08

bruger = Admin
password = ingenting

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-07-07 20:19

Jeg mener at D-Link bruger 192.168.0.1 som standard gatway og ikke 192.168.1.0
Prøv blot at klikke på dette link: http://192.168.0.1

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-07-07 20:22

Og for at du ikke skal blive alt for forvirret så start med WEP 64 hex og der skal kun stå en kode i
# 1 linie.

Så kan du gøre den mere sikker senere.

Ps. Finn90 > ikke alle comp / netkort / adaptere - kan køre med WPA.........derfor.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-07-07 20:25

Når du skal lave din krypteringskode, kan du benytte denne side til at generere den:
http://home4.inet.tele.dk/slang/ascii-hex.html
Her kan du så vælge et ord som du kan huske, og så konvertere det til HEX-decimale tegn, som så indsættes i din router.
Det er tilladt at kopiere denne sides indhold til din harddisk, så du for en anden gangs skyld har mulighed for at lege lidt med ordene.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 07-07-07 20:29

Yes Severino .............. http://192.168.0.1

Jeg bytter altid rund på de to tal

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 07-07-07 20:38

takker mange gange for jeres support..nu virker det...wep 64 hex med en 10 ciffred kode.....men jeg kan jo desværre kun give en af jer points...
Håber i alle sammen får en super weekend..
Mvh Ole

Godkendelse af svar
Fra : OleP

Dato : 07-07-07 20:39

Tak for svaret e.c...og jer andre også....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-07-07 20:44

Når du kigger på din ruoters navn så skulle der gerne vises en lås.
Hvis der ikke skal tilsluttes andre computere til den router så kan du inde i dlink vælge at
SSID ikke skal være synlig.