/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
fugtspærre på metalbund
Fra : hubi
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 06-07-07 22:57

hejsa jeg har købt en autocamper sammen med 2 andre venner og vi har tænkt os at komme klikgulv i den, men hvad med noget fugtspærre? for på en eller anden måde skal der nok komme der fugt op. det er på den rå bund i bilen så det er på metal. jeg havde forestillet mig måske at lægge gummihud i undervognen altså på metallet for derefter at fastgøre en mdf plade og igen oven på pladen lægge gulvunderlag og derefter gulvet..

er jeg på dybt vand??

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 07-07-07 00:11

Jeg tror den største udfordring bliver de meget store udsving i temperatur og relative fugtighed.
Du skal nok regne med ekstra god afstand til kanterne.

Men det lyder da spændende.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 07-07-07 00:29

du kan bruge en 20 mm flamingoplade til at lægge under. den fåes i flere forskellige hårdhedsgrader og du skal nok vælge en forholdsvis hård plade. ovenpå lægger du en skumgummifolie med fugtspærre. og derefter kan du lægge gulv på. så får du et fornuftigt resultat.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-07-07 10:17

>>>>>>>>>>>>>>> flamingoplade >>>>>>>>>>>>>>er den blevet godkendt som beklædning / underlag - når der ikke støbes ovenpå. ???
Måske har jeg bare ikke fulgt med.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 07-07-07 16:55

Hvis bilen er sund kommer der da ikke vand op gennem bunden. Stål har en enorm Pam-værdi, så hvad skal en skumgummifolie med fugtspærre gøre godt for????

Problemet er og bliver kondens, som dannes inde i bilen!

Godkendelse af svar
Fra : hubi

Dato : 07-07-07 18:44

Tak for svaret trimare46. i har alle fat i et større eller mindre problem men vi tænker lidt over det.. det nemmeste er sq nok at fylde bunden med beton