/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
hvad skal jeg vælge???
Fra : qwez-x
Vist : 323 gange
100 point
Dato : 06-07-07 22:39

Jeg kigger i øjeblikket på nogle nye grafikkort til min computer, da mit nuværende Grafikkort er rigtig dårligt...
Jeg ved ikke særlig meget om grafikkort, det er en af grundene til at jeg stiller spørgsmålet herinde. Jeg har fået fortalt fra en ven at et: ATI RADEON X700 er et udmærket kort. Men jeg ved jo ikke om det er godt.
Derfor vil jeg spørge om der var nogle der kunne komme med et par anbefalinger på nogle grafikkort som kan klare det der kræves i dag.

Prisen skulle gerne ligge omkring 1000kr.

M.v.h.
Rasmus (qwez-x)

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 06-07-07 23:03

Er en appelsin en god frugt? Det kommer vel an på .....
Hvad skal du bruge dit grafikkort til? Og hvad er der i vejen med det du har? Hvis du skal spille de nyeste spil, så slipper du vist ikke med 1000 kr. Men hvis du bare skal have et nyt "almindeligt" kort så er det foreslåede vel udmærket.
Wibbi

Kommentar
Fra : qwez-x

Dato : 06-07-07 23:07

Mit nuværende grafikkort er ikke særlig godt. I fx NFS Most Wanted, kan den kn køre på 800x600 med det laveste detaljer. Det samme gentager sig i andre spil.
Jeg ville bare gerne have et bedre kort. Men jeg snakker jo ikke kort til 4000kr. der må vel være nogle gode kort til en fornuftig pris.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-07 23:23

Du skriver intet om, hvilke tilslutnings muligheder du har på bundkortet, er det PCI eller PCI Expess eller noget helt tredie

Kommentar
Fra : qwez-x

Dato : 06-07-07 23:32

Det er PCI Express x16...

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 06-07-07 23:43

hvis jeg skal finde et grafikkort skal jeg have af vide hvad resten af din computer indeholder.

Det ville være klomplet dumt at købe grafikkort til 3000 hvis resten af din computer ikke kan følge med

Kommentar
Fra : qwez-x

Dato : 06-07-07 23:51

okay...

AMD Athlon 64 processor 3400+
1024mb ram
Nvidia Geforce FX 5500
200gb harddisk
windows xp home edition

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 07-07-07 00:03

hej

jeg ville vælge et 7600 gt

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=252927

Det passer nogenlunde til din computer og det er rimelig godt kørende.
men vent og se hvad de andre siger til det kort

Kommentar
Fra : qwez-x

Dato : 07-07-07 00:04

okay, men tak for det ihvertfald...