/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
baressos iceblend
Fra : liljebjerre
Vist : 5336 gange
240 point
Dato : 06-07-07 11:39

jeg er blevet helt vild med baressos vanilje iceblend, men vil helst undgå både at tage helt ind til byen og dernæst betale 38 kr. hver gang jeg får lyst til en. Så min bøn går på en nøjagtig opskrift. Jeg vil gerne vide præcis hvad der er i og hvordan forholdene er imellem de forskellige ingredienser. I vil forbedre min sommer- og resten af året- betydeligt hvis i kan give mig opskriften. Jeg ville gerne stille det her til mange points, men jeg har ikke særlig mange, og jeg har ikke tålmodihed til at vente. Please, hjælp mig!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-07-07 14:16

http://www.kandu.dk/spg94598.aspx det er der andre end dig der er vild med

Kommentar
Fra : liljebjerre

Dato : 06-07-07 17:08

jeg har set det indlæg, men det er om den iceblend der hedder orange knas, og da det er den nøjagtige opskrift på vanilje iceblenden jeg søger har jeg spurgt. men ellers tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-07-07 17:18
Kommentar
Fra : liljebjerre

Dato : 14-07-07 23:16

tak for hjælpen... jeg tror faktisk at jeg har fundet opskriften, nu mangler jeg bare at prøve den af

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 14-07-07 23:24

Er det en, du vil dele med os andre?

Kommentar
Fra : liljebjerre

Dato : 15-07-07 11:54

åh... det kan jeg desværre ikke... for jeg har ikke fundet den alligevel... desværre... jeg ved hvad der skal i bare ikke hvor meget af hver. så hvis der er nogen der ved det så hjælp mig

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 15-07-07 16:12

Så vil det nok hjælpe, hvis vi har ingredienserne Ellers kan vi jo blive ved med at komme med gode forslag

Kommentar
Fra : liljebjerre

Dato : 16-07-07 15:44

så vidt jeg ved er der kun espresso kaffe, isklumper, skummetmælk og en vanilje sirup som man kan købe i baresso butikkerne.

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 17-07-07 05:12

Der, hvor jeg køber min iceblend derhjemme, har de i køleskabet en kande med noget, der allerede er blandet op .. det ligner latte - i hvertfald på farven, men det er tykkere i konsistensen. Dette bliver så blendet med isklumper og kaffe. Måske man skulle spørge dem, hvad der er i den blanding.

Kommentar
Fra : liljebjerre

Dato : 17-07-07 08:24

sådan er det ogs der hvor jeg køber det.... jeg tror bare ikke de vil sige det... jeg gætter på at blandingen består af esperesso, skummetmælk og vaniljesirup.

Kommentar
Fra : Alfhild

Dato : 17-07-07 12:21

Hvor dejligt at møde andre Baresso elskere
Personligt er jeg helt vild med deres Caffe Latte Ice - den smager virkelig af kaffe og er iøvrigt meget nem at kopiere selv:

espresso med eller uden sukker alt afhænging af ens smag + kold mælk + masser af isterninger og eventuelt sirup (min foretrukne er pt Amaretto).

Nogen vil måske mene at alle isterningerne vil vande iskaffen ud, men tro mig: det smager så godt at det største problem er at man drikker den alt for hurtigt

En lynhurtig version når man kommer varm og træt hjem fra arbejde: 2-3 tsk instant kaffe (Cafe Noir smager uovertruffent) + en smule kogende vand + masser af iskold mælk og naturligvis isterninger - sukker/sirup efter egen smag

Kommentar
Fra : liljebjerre

Dato : 17-07-07 13:54

lyder godt... det må jeg da prøve! men jeg leder nu stadig efter vanilje iceblenden.