/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Blomster..
Fra : Laika_pigen
Vist : 740 gange
70 point
Dato : 06-07-07 11:21

Jeg har 3 Orkidéer som alle er 2 grenet.
De er købt på samme tid, men nu er den ene begyndt at visne.
Den taber alle bladene på den ene gren samt den er ved at blive helt gul.

Hvad er den rigtige behandling af sådan en som er ved at "dø"?
Kan jeg få den til at blomstre op igen?

De 2 andre blomstre helt vildt og kommer med nye skud hele tiden.

Håber en eller aqnden kan hjælpe mig.

VH Laika_pigen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-07-07 11:29

Kunne tyde på den måske har fået for meget vand.

men hvad er det for en slags orkidéer...de skal jo ikke asses på samme måde.

mvh dova

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 06-07-07 11:41

Jeg har oplevet, at når den er afblomstret, visner stilken og nogle af blomsterne. et par blade er der lidt mat liv i, og den skal næsten ikke have vand. Så pludseligtet lille års tid senere kommer der stilke med knopper på.Orkideer kan godt lide regnvand, eller kogt vand ved stuetemperatur.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 06-07-07 11:41

De er alle 3 Phalaenopsis. 2 i lyserød og 1 i hvid.

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 70 point
Dato : 06-07-07 12:38

Når den ene gren på en 2 grenet plante mistrives, medens den anden gren trilves - så tvivler jeg på at det er pasningen der er galt med. Selvfølgelig bruger den mindre vand hvis halvdelen af planten visner. Så vær opmærksom på overvanding!
Der er måske nogle gode pasningsråd her:
http://www.carphunters.suite.dk/Orchids/mybotphals.htm
http://www.carphunters.suite.dk/Orchids/myphals.htm
http://www.rosborg-as.dk/?Kulturer:Phalaenopsis_12_cm

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-07-07 12:45
Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 06-07-07 15:33

Helt sikkert for meget vand

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 07-07-07 21:23

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-07-07 21:31

Det var så lidt