/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Dej og kenwood maskine?
Fra : Bimse-søs
Vist : 1263 gange
20 point
Dato : 06-07-07 10:13

Hej - Jeg har en kenwood maskine med lidt forskelligt tilbehør.
men der er en ting jeg er meget ked af.

Når jeg laver dej feks til brød, så ryger dejen op af krogen og op i toppen
af maskinen og sætter sig og det er mega svært at få den ren der.

Jeg har haft en maskine før denne, hvor der på dej-krogen sad sådan en hvid
plastik beskytter, men det gør der ikk på den her?

Er der andre der har problemer med fars - dej ell andet der ryder op i
toppen så den er svær at rengøre??

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 20 point
Dato : 06-07-07 10:15

Kør med lavere hastighed.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 06-07-07 10:24

Jeg har også den der hvide plasticbeskytter.

Er den virkelig ikke på den nye version.
Det er dog for ringe.

Har du den "gamle"; måske kan den bruges på din nye maskine.

Frieda

Har haft min i 30 år

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 06-07-07 10:25

Hel rigtigt besvaret - eller selv fremstille en lille plastring, som passer omkring dejælteren,
når den sidder på sin plads.
Du kunne jo også gå i en genbrugsforretning og finde dejælter med plastskive og så smide
metaldelen væk.

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 06-07-07 11:45

Hej

Jeg har selv en Kenwood som jeg er meget glad for. Prøv med lidt mindre portioner - det kan jo være derfor det "løber" op af krogen.

Jeg har selv den hvide plastic krave, så problemet kender jeg altså ikke selv.

mvh

Dorte

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 06-07-07 11:53
Godkendelse af svar
Fra : Bimse-søs

Dato : 08-07-07 11:46

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-07-07 12:17

Velbekomme