/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Efterskolen Rudehøj
Fra : LoneS
Vist : 990 gange
50 point
Dato : 05-07-07 10:38

Hejsa alle ude i den danske sommer

Har liget et spørgsmål som jeg håber i kan hjæl mig med

Efterskolen rudehøj i odder er den for fysisk handicapet unge mennesker

Hilsen LoneS

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 05-07-07 10:40

Citat
Rudehøj Efterskole optager elever fra 8, 9, 10, 11 klasse.

Rudehøj er opstået som en vision i den kirkelige fornyelsesbevægelse, der hedder Dansk Oase. Dansk Oase har hjemsted i en luthersk-karismatisk sammenhæng og arbejder for levende kristendom og vedkommende kirkelige samværsformer i Danmark

Rudehøj Efterskole er en åben skole, der både henvender sig til elever fra kristne og ikke kristne hjem, fra folkekirken og fra andre kirkesamfund, fra forskellige etniske og kulturelle baggrunde. Skolen tilbyder undervisning til alle elevtyper, uanset hvilken baggrund, de måtte have. Og det er udgangspunktet, at alle mennesker har lige høj værdi og vil blive behandlet som sådan!

Nej, kristne mennesker :)

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 05-07-07 10:44

Hej
Der er også Egtmonhøjskolen ved Odder. Den er decideret for handicappede.
Torben

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 05-07-07 10:53

hejsa

Hmm forstå bare ikke hvorfor jeg så har fået materiale fra Rudehøj efterskole
når de ikke tager fysisk handicapet børn men kan heller ikke selv finde noget om det
har også prøvet at ringe til dem uden held se ellers ud som en god efterskole

Hilsen LoneS

Kommentar
Fra : Estrid

Dato : 05-07-07 11:34

Faaborgegnens efterskole optager handicappede elever, jeg tror det er ca 10 % og de øvrige 90 % skal acceptere at de skal give en hjælpende hånd osv. for at de kan blive optaget.

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 05-07-07 11:36

hejsa

det ved jeg godt men der er hun på venteliste til Fåborgegnes efterskole så er der kun Onsil efterskole tilbage og jeg syndes det er for langt væk fra hvor vi bor

Kommentar
Fra : clou

Dato : 05-07-07 13:27

Der er også efterskolen ved Struer, den hedder: Hardsyssel se på: www.hardsyssel.dk

Clou

ps: det er en rigtig god skole!

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 05-07-07 22:37

hejsa

Ok tak for oplysning Hardsyssel det er oppe ved Flemming forstander på Hardsyssel
min datter lære mente at Hardsyssel ikke var en skole for hende så den har jeg set bort fra

Hilsen LoneS

Kommentar
Fra : simon-s50

Dato : 06-07-07 00:42

gå en på deres hjemmeside. find den evt. her... http://efterskole.dk/

Accepteret svar
Fra : MajJensby

Modtaget 50 point
Dato : 07-07-07 21:52

Hej Lone
Jeg har selv været elev på Rudehøj og er nu ansat som medarbejder. Og jeg kan forsikre dig om at vi også optager elever med fysisk handicap!
Jeg kan varmt anbefale skolen - virkelig! Jeg vil med glæde nævne dig for vores forstander, og ellers vil jeg foreslå dig at kontakte kontoret og evt komme op og se skolen og de fasciliteter vi kan tibyde jer!

Allerkærligst Maj Jensby

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 10-07-07 22:41

hej Maja

tusind tak for dit svar det tror jeg nok vi vil. Min Datter er bleven optaget på Onsil efterskole 08-09 Men jeg syndes det er meget langt væk fra hvor vi bor. Jeg ved også godt at maja helt vil på Fårborg efterskole men der er hun ikke optaget er på venteliste. har skreven en email til rudehøj efterskole men ikke hørt noget endnu. Men nu vil jeg prøve at snakke med maja om det så vi kan kommer op at se denne efterskole også fordi de har fra 8 klasse til 11 kasse Smukt

Hilsen Lone

Godkendelse af svar
Fra : LoneS

Dato : 10-07-07 22:42

Tak for svaret MajJensby. sender dig tusind varme tanker her fra Fredericia