/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Samme baggrund til brugere
Fra : Andersen
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 05-07-07 08:49

Jeg er ved at lave et image af en windows xp-maskine. Jeg vil gerne have det således at uanset hvilken bruger der efterfølgende logger på, skal de have den baggrund (tapet) på skrivebordet som jeg har valgt. Kan det lade sig gøre, og i så fald hvordan?

Hvis jeg, som administrator, sætter den ønskede baggrund på og laver mit image, vil det alligevel være standardbaggrunden i xp der kommer på når en ny brugere oprettes på maskinen. Jeg er klar over at jeg kan skifte det for hver bruger, men vil gerne erstatte windows standardbillede FØR jeg laver imaget - det regner jeg så med vil slå igennem på alle brugere.

Nogen bud på en løsning ?

Venligst
Andersen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 08:59

Forstår jeg dig ret....

Du vil udskifte Winstandard billedet med et andet som skal være standard......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 09:22

Kunne dette være løsningen....

http://www.x-setup.net/

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-07-07 09:27

Hejsa

opret en lokal bruger, som medlem af "bruger og administratorer" og log ind som denne
bruger og fortag de indstillinger som f.eks baggrund genveje på skrivebordet osv.

log derefter ind som administrator og igen og sæt denne bruger til kun at være medlem
af "brugere" gå derefter ind i c:\Documents and Settings\ og det brugernavn du oprettede
slå til at se "skjulte filer" og vælg at koipier alle mapper og filer, indsæt
i "default user" og ja til at overskrive (du får 2 advarsler) derefter kan du kopier det over på
server i "default user" (hvis det er domæne du bruger)

herefter vil alle som logger på få denne indstilling.

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 05-07-07 11:20

Hmmm.... tak begge, men det ser nu ikke ud til at have løst problemet. Må kigge lidt videre efter en løsning

Venligst
Andersen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 11:27

På hvad.... ?????

Du svarede ikke på om det er det du mener med spørgsmålet......

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 05-07-07 11:38

Undskyld refi... Ja det er windows standard billede jeg vil ændre på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-07-07 11:52

Så er du nok nødt til at ændre alle brugeres billede INDEN du laver image.....

I det "gamle" win 95-98 kunne man, men jeg tror ikke det er muligt i disse "ikke DOS" systemer....