/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rengøring af Fastlock.
Fra : Mosebaek
Vist : 4888 gange
50 point
Dato : 04-07-07 14:28

Jeg har en "tørreplads",overdækket med FASTLOCK UNI plast-plader.Der står masser af træer,lige op imod.Og nu er de fyldt med en grøn lag Pollen,tror jeg det hedder.Jeg ville lige spule dem,og regnede med at det lige ku`skylles af,på grund af den megen regn.Men nej,det hænger godt fast,er helt "speget".Er der en mirakkelkur,jeg kan bruge,uden at skal købe dyre kemikalier.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 14:34

Da du sandsynligvis ikke kan gå på det er der ikke anden vej end "kemikalier" som du kalder det.....

Det "gror" simpelthen fast i pladerne - selv på biler kan den slags være svært at fjerne uden "kemikalier".....

Så en tur i farvehandel eller byggemarked......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 14:38

Citat
Let at rense
Et Fastlock tag er let at gøre rent. Du
skal bare spule det med en vandslange
og evt. lidt sæbe. De buede løsninger
er især lette at holde rene, fordi regnen
klarer det meste af rengøringen.

Det er deres egen løsning - men den virker tilsyneladende ikke....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-07-07 14:57

en højtryksrenser er det bedste middel til rengøring af den slags tag. du skal være opmærksom på, at der kan komme noget snavs ind i samlingerne og det er svært at få ud igen. jeg har selv prøvet at gøre et sådan tag rent, men tog tyren ved hornene og skruede taget helt af, hvorpå de fik en ordentlig tur med højtryksrenseren mens de lå nede på græsplænen.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 04-07-07 15:42

Prøv dig først frem på et lille stykke med en rodalon opløsning

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 04-07-07 16:29

Jeg havde et tilsvarende problem med en glasfiberbåd jeg havde liggende. Det var ikke til at få skidtet af kaleche etc., men stør var min undren 1. gang jeg var ude at sejle på saltvand med den. Da vi kom i havn, var det hele rent - så måske en salt vand opløsning kan gøre det. Jeg ved det ikke, men det er da et forsøg værd, det er i alt fald billigt, hvis det virker.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-07-07 17:00

Takker på forhånd for alle tipsene.Er måske lidt skepsis over for trimare46`s forslag.Jeg har en lille højtryksrenser,men bruger den sjældent.Synes der bliver en værre svineri,af den.Og just pille hele taget ned for rengøring,synes jeg er vel rigeligt at gøre ud af det.Men slet ikke en dårlig forslag,passer bare ikke lige til min temperament.

V.H. Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 04-07-07 17:05

Så må du igang med stigen og en laaaang kost....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-07-07 18:18

Netto har et billigt produkt til den slags rengøring af plasrt, mur og træ mv.
Min erfaring er at det er let at fjernegrøn begroning når det har virket et øjeblik.
Fastlock er ret solidt og til at gå på, hvis det er oplagt korrekt ifølge producentens anvisninger.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 05-07-07 12:29

Prøv 1/4 opløsning klorin. Lad det sidde ti-minutters tid og skrub med en kost. Derefter burde du kunne tage det af med en højtrykrenser. Måske endda med en vandslange.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-07-07 09:16

Tak for svaret refi.Også tak til de andre "svarere",for tips.Jeg har faktisk ikke afprøvet nogle af dem.Derfor er jeg også (som så mange gange før) i vildrede med hvilket svar jeg skal acceptere.Det blev så refi,der dog har slidt mest på tasterne,ang. mit spørgsmål.Jeg kan lige kort fortælle om løsningen af mit problem.Jeg lagde en gl.dørplade på taget (kun lidt fald) så jeg kunne kravle på det. Gjorde det vådt med vandslangen,flere gange,til det var nogenlunde blødet op.Fattede en netsæk (kartofler),så var det faktisk let at fjerne.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-07 09:39

Selv tak.....

Hovedsagen er det lykkedes....