/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP kaput!!
Fra : Brassovitski
Vist : 642 gange
200 point
Dato : 04-07-07 11:46

Halløjsa

Xp med følgende fejl i opstart:
Citat
"Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Du kan prøve at reparere denne fil ved at starte Windows installation ved hjælp af installationsprogrammets cd-rom. Vælg 'r' i det første skærmbillede for at reparere."

Hvis jeg husker rigtigt medfører en rapair at windows skal genaktiveres.

1. Kan installationen repareres uden at Windows skal genaktiveres? (Jeg har ikke produktkoden)
2. Findes der et program der kan bootes fra CD og som så kan finde produktnummeret på Windows, og Windows udgaven (Jeg mener det skulle være en XP Pro? Så kan jeg jo bare lave en geninstallation.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-07-07 11:48

I konsollen medfører det ikke en aktivering.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-07-07 12:22

Jeps, den her kan du lave fra konsollen http://support.microsoft.com/kb/307545/da

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 210 point
Dato : 04-07-07 12:25

du behøver ikke at foretage en Repair. du kopierer bare den manglende fil ind:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-07-07 12:42

til hcma
Citat
du behøver ikke at foretage en Repair. du kopierer bare den manglende fil ind:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19

'System' er det en fil, jeg tolkede det som en folder, da der ikke er nogen ektension på?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 04-07-07 12:48

det kan jeg ikke huske - men gør bare som beskrevet i min link

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-07-07 12:51

Det er en fil uden extension.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 04-07-07 12:55

stl_s >> takker for reminderen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-07-07 12:57

hcma -> np

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-07-07 12:38

Tak for svaret hcma.
Det var da meget nemt, når man lige ved det.
Windows arbejdede godt nok voldsom i en lille halv times tid efter genstart, med at installere forskellige ting, men nu er der adgang.