/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hjælp ?
Fra : XxoO
Vist : 884 gange
40 point
Dato : 03-07-07 15:24

Hej allesammen!!

Jeg har en forholdsvis ny com' , men når jeg spiller World Of Warcraft , går skærmen i sort og siger at "Windows lukkede ned, da der blev fundet fejl ved din skærmdriver. HVis dette er første gang det sker , genstart da din computer. Hvis det er sket flere gange, kontakt da din hardware-forhandler". Det kommer bare tilfældigt nogen gange , nogle gange kan jeg spille en time, andre gange kun 1m før det sker.. Jeg kan ligeså godt sige , at jeg ikke er nogen ekspert. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 03-07-07 15:38

Må man få oplysninger om din computer? Alle tak

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 03-07-07 15:45

Vent, har dem klar senere, kan ikke skrive dem lige nu

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 03-07-07 19:07

Min computer er en Dell Dimension 3100 m/windows XP Home Edition.Maskinen er opgraderet til 1 GB RAM(godt nok ikke en original).Der er en 17" fladskærm af mærket NU.Håber at det er svar nok.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-07-07 19:35

Har du installeret den CD som fulgte med din fladskærm.

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 03-07-07 19:39

Der fulgte slet ikke en cd med

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 03-07-07 20:01

C'mon Guys, help me!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-07-07 20:07

Det er så den rigtige driver du mangler.
højreklik på denne computer og vælg egenskaber
hardware
enhedshåndtering
rul ned og se hva di skærm hedder
(hedder den standardskærm så skal du finde en driver til din skærm)

Find ud af hvad din skærm hedder >navn og model<
find driveren hos producenten.
Evt. kan du oplyse her hvad din skærm hedder.

Jeg går ud fra at du kører med XP.

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 03-07-07 20:12

mener du skærmkortet, eller mærket på skærmen ??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-07-07 20:21

Skærmkortet skulle gerne være installeret sammen med XP

Det er skærmen jeg mener.

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 03-07-07 20:35

Hej
Skærmen hedder NU QL-711V og der medfulgte ingen driver og producenten har heller ikke
lavet en specifik,men henviser blot til at den kan køre i normal windows-miljø.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-07-07 21:45

Næ - den driver er ikke lige til at finde.

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 04-07-07 09:44

Fandme' pænt surt .. Nogen der kender drivere fra andre sider der passer til denne skærm ??

!! HELP ME OUT GUY'S !!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-07 13:25

Din skærm skal kunne køre med de indbyggede drivere i Windows, forsøg at opdatere skærm driveren, i Enhedshåndtering klikker du først på det lille + derefter højre klik på skærmkortet, vælg Opdater driver og giv Windows tilladelse til at søge på nettet, giver det ikke resultat, så slet skærmdriveren, det gør du også samme sted i Enhedshåndtering, Windows vil selv finde en driver, når du genstarter, der må jo være en fejl i den du bruger nu og der er ingen drivere producenten, til din skærm, prøv derfor først at opdatere den eksisterende, der efter slet den hvis det ikke hjælper

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 04-07-07 13:30

ja, men hvis jeg sletter , hvor skal jeg så finde en ny ?

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 04-07-07 13:33

lol , kiggede ikke ordentligt på tråd .. sorry :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-07 13:34

Når du genstarter finder Windows en ny under opstart, , jeg var også meget nervøs første gang, sort skærm og så videre, men det løser sig selv jeg kan dog ikke garantere at det hjælper

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 04-07-07 13:35

okay , så hvis det ikke hjælper, så får jeg bare den gamle igen automatisk ?

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 04-07-07 13:40

gamle driver altså , og bliver alle mine programmer også på ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-07 13:40

Det er en driver som er indbygget i XP, men der kan jo være fejl i den du bruger, derfor forslaget om at geninstalere, der skal helt sikkert komme et eller andet billede på, når du genstarter og guiden Der er fundet ny hardware (din skærm) starter, når den er færdig, får du et bedre billede og forhåbenlig fået en fejlfri driver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-07 13:43

Der sker intet med dine programmer, det er kun skærmdriveren vi arbejder med.
Jeg bliver desvære nødt til at hoppe af her arbejdet kalder, er hjemme igen en gang efter midnat

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 04-07-07 13:44

OKay , tak for hjælpen,

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 04-07-07 14:32

Kan slet ikke gå ind på internettet og søge, det virker ikke .. har genstartet og installeret men det er noget bæ .. nu er det dårligere end før , og har prob's med andre spil :(

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-07-07 20:08

Hvis du har installeret XP så skal du også installere drivere til bundkortet (skærmkortet)
Du bør ha' en CD hvor der står motherboard / utility og den skal installeres.

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 05-07-07 09:52

desværre, har jeg ikke ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-07-07 11:48

Ok - så må vi lige tage det fra en ende af.
Først - hvad bruger du til at installere XP
1. recovery cd
2. backup CD
3. alm. XP CD

Hvis du har brugt en alm. CD - så skal vi finde ud af hvad det er for en computer du har:

Med dette lille gratis program kan du se hvad du har i din computer.
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Nu skal du finde ud af hvad du har af motherboard.

Er dit motherboard med indbygget skærmkort.
Har du indbygget lydkort.

Når du har åbnet programmet everest:
klik + ved motherboard
klik på motherboard
i højre vindue > højre-klik på motherboard navn > vælg kopier
hop ind i spørgsmålet her > h-klik og vælg sæt ind.
............................her ser du mit
Motherboard Navn   DFI PS82-BC/BL / PS83-BC/BL

og denne:
Beskrivelse   Værdi
Produkt Information   http://sj.dfi.com.tw/Product/xx_product_by_category_us.jsp?PAGE_TYPE=US&CATEGORY_TYPE=MB&ARCHIVED_FLAG=N&INDEX_TYPE=MB

og denne:
Hent BIOS software   http://sj.dfi.com.tw/Support/Download/download_us.jsp?CATEGORY_TYPE=MB&INDEX_TYPE=MB

Så kan vi måske finde en driver.

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 05-07-07 13:02

skal jeg downloade den der "spyware Docter" ?

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 05-07-07 13:06

Beskrivelse   Værdi
Motherboard Navn   Dell Dell DV051

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 05-07-07 13:08

Beskrivelse   Værdi
Produkt Information   http://www.dell.com

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 05-07-07 13:09

Beskrivelse   Værdi
Hent BIOS software   http://support.dell.com

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 05-07-07 13:10

cd ved jeg ikke helt med, det var min far der installerede den, kan spørge, men tror at xp var på fra start.. kan det dét ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-07-07 14:49

kig lige her:
http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&ServiceTag=H8CPX1J&SystemID=DIM_PNT_P4_3100&os=WW1&osl=da&catid=&impid=

Jeg er ikke sikker på om det er din comp.
Men ellers klik på >> skift model <<
eller >> tilføj rediger servicekode <<
Servicekoden står bag på din comp sammen med en stregkode.

Når du er sikker på at kode og model passer............så kan du hente drivere til comp.

Desværre beskriver Dell ikke hvilket motherboard der er, så du må bruge model og servicekode.

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 05-07-07 16:28

kan sgu ikke finde den, når jeg indtaster en og siger start siger den det er en forkert, men jeg har prøvet næsten alle numre der står på min comp. ..

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 05-07-07 16:39

er det okay at skrive noget der hedder express service code ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-07-07 17:07

Jeg kender ikke helt din computer, men hvis den express service kode står på et lille mærke hvor der også står stregkoder så kan det være den...........og ved klik på start vil den også fortælle hvilken comp du har og så skal driverne også passe.

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 05-07-07 19:04

fatter det ikke, den siger at koden er forkert, og er næsten 100% på at der står rizsxm6

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 05-07-07 19:25

har skrevet den rigtige kode, men det viser sig der ikke er nogen skærmdriver derinde til denne her(service code er 9WXSZ1J) . Min comp. blev heller ikke leveret med en skærm, min skærm er af helt andet mærke nemlig NU(modellen er nævnt tidligere her) .. hvad nu ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-07-07 19:30

Der skal lægges drivere ind til motherboard
Og drivere til skærmkort
Og så først drivere til skærm.

En computerskærm skal bruge to ting:
Et skærmkort med driver
En skærmdriver

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 06-07-07 12:24

hvor får jeg de drivere til motherboard ?? Kan du ikke lave en guide til mig, jeg tror det er nemmere ..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-07-07 14:23
Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 06-07-07 17:15

der er da ikke en driver til motherboard .. ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-07-07 19:31

Måske ikke - men det er det eneste jeg kan finde til dit motherboard.

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 07-07-07 11:07

hvordan kan det være det eneste du kan finde til motherboard, når der ikke r' noget til motherboard derinde ...............................

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-07-07 11:10

Tja - det er nok fordi jeg ikke kan finde det du skal bruge - så du må nok selv lede efter det.

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 08-07-07 17:21

øv ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 20:10

Citat
Upgrading simply isn't an option when it comes to the system's Intel-integrated graphics. Scoring a woeful 4.5 frames a second in our Doom 3 test, the graphics just can't cope with the latest games - and because the proprietary Dell motherboard has no AGP or PCI-Express 16x slot for a graphics card, you can't replace the graphics card with anything better

Jeg er bange for du forlanger mere af maskinen end den overhovedet kan klare - beklager....

Der er IKKE et driverspørgsmål....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 20:12

Så alt ialt kræver det et NYT motherboard........

Kommentar
Fra : XxoO

Dato : 12-07-07 17:50

okay´..