/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Finsk.
Fra : thedeuce
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 03-07-07 09:19

Så er den gal igen.
Min mor har endelig fået trådløs telefon. Hun har købt en Philips Dect 122 Triple i Bilka. Der er en udførlig brugsanvisning med, men det står på finsk på displayed. Man skal inkode landekode, men det er altså ikke let når ikke man kan læse finsk. Har prøvet den finske brugsanvining, men det ord den siger kommer ikke frem på displayed.
Er der nogen der har en løsning. Angiv evt hvor mange gange jeg skal trykke på hver knap og hvilken knap.

Tak og god sommer.

Søren

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 03-07-07 09:21

Du er nødt til at finde vejen ind til menuen hvor du ændrer sprog på telefonen. Lidt svært på finsk, men du skal nok kunne gøre det.

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 03-07-07 09:44

Hej

På Philips Danmarks side kan man finde online brugervejledninger man så kan downloade.

Det findes lidt besværligt på http://www.philips.dk

Men her det lange link til oversigten over Dect-telefoner.

http://www.support.philips.com/support/html/index_dk_da.html#../~scripts/xsltransformsearch.asp?url=http://www.sms.search.philips.com/xmlSearch/search?sid=SMS||xml=true||all=true||l=dk_da||s=consumer||fld=SMS.CATID||val=PHONES_GR_DK_CONSUMER|CORDLESS_PHONES_CA_DK_CONSUMER|DECT_PHONES_SU_DK_CONSUMER||first=1||last=75&xsl=search_result.xsl

Du skal så klikke på det rigtige modelnr. i venstre side.

Under "Produktsupport" finder du så "Brugervejledning" på dansk.

Held og lykke til din mor med telefonen.

Mvh f.larsen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-07-07 10:05

Hmmmm - er der ikke noget om at der SKAL være en dansk brugsanvisning med ????

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 03-07-07 10:10

Citat
Hmmmm - er der ikke noget om at der SKAL være en dansk brugsanvisning med ????

Han skriver der ER brugsanvisning med. Men displayet står på finsk. Det er det han vil have ændret, så han prøvede at kigge i den finske brugsanvisning.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-07-07 10:44

mente som skrevet dansk brugsanvisning

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 03-07-07 10:47

Ja, og det er der med af hvad jeg kan forstå. Problemet er jo bare at teksten på telefonen er finsk, og da han ikke kan finsk kan den danske jo heller ikke bruges. Så derfor kigger han i den finske brugsanvisning og ser om de ord der står på skærmen står i brugsanvisningen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-07-07 13:31

pew.... læs for hulan hvad jeg skriver - der skal ikke bare være en brugsanvisning med når telefonen er købt i dk - der skal være en DANSK brugsanvisning med !!!

Jeg har været ude for noget tilsvarende hvor jeg krævede at få en brugsanvisning på dansk - det blev så til en fotokopi med medfølgende henvisning til de udenlandske ord der var nødvendige - men det var en udemærket løsning på det tidspunkt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-07-07 13:37

Citat
Der skal ifølge dansk forbrugerlov altid en dansk brugsanvisning med til en vare, og minimum en på et andet skandinavisk sprog (norsk/svensk).

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 03-07-07 13:38

Læs dog hvad JEG skriver?

Det jeg kan læse ud af OP'ens spørgsmål er, at han HAR en brugsanvisning, men fordi displayet er på finsk, kan han ikke finde rundt, og vil have hjælp!

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 03-07-07 14:24

Med andre ord.....

Telefonen skal sættes til at snakke DANSK...

Det må helt sikkert stå i brugsanvisningen HVOR/HVORDAN sprog ændres - UDEN man skal igennem det finske.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-07-07 14:27

Bortset fra det er det en fejl at Bilka ikke har tjekket sendingen inden salg.....

Den burde allerede fra Finland (hvor den sikkert kommer fra) være fabriksindstillet til Dansk....

Det er f.eks. mobiler du køber i dk - selvom de også snakker andet sprog.....

Så en tur i Bilka - det er egentlig deres ansvar.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-07-07 14:37

Follow the instructions below very carefully:

Press MENU on the handset.
Scroll down two times with the scroll button.
Press MENU.
Scroll down three times with the scroll button.
Press MENU. A list with languages appears.
Scroll to your language with the scroll button.
Confirm your selection with the MENU button.

Ikee samme telefon, men virker måske

Godkendelse af svar
Fra : thedeuce

Dato : 03-07-07 19:02

Tak for svaret refi.
Det var lige det der skulle til. Telefonen var hos mine forældre og jeg fandt selv svaret i bruganvisningen. Præcic som du foreslog.

Tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-07-07 20:28

Selv tak....