/ Forside/ Teknologi / Udvikling / .Net / Spørgsmål
10  piaskov 110
3G internet
Fra : Karolinelund01
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 03-07-07 07:43

Hej hvordan gør man så ingen andre unden min accept kan få adgang til mit net,for den er vel åben for alle så snart jeg er online??Jeg ved fra mine kollegaer de benytter sig meget af at logge på andre net,og når jeg nu har købt den for at bruge den i lastbilen har de jo nem adgang,hvilket jeg ikke er glad for,så hvordan gør jeg den til min egen.
ps.det er xp-proff. der er på min bærbare
Venlig hilsen Karolinelund01

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 03-07-07 09:19

Hvad mener du? Hvilket internet snakker du om?

3G internet er internet på din mobiltelefon

Kommentar
Fra : Karolinelund01

Dato : 03-07-07 11:15

nej den forbindelse jeg snakker om er den fra 3 som man tilslutter via usb,så man kommer på nettet det har ikke noget med mobilen at gøre jeg har bare ikke skrevet det rigtigt...sorry

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 03-07-07 11:16

Nåeh, jamen du burde bare sætte den til og så gå ind og sætte adgangskode på hurtigst muligt. Og hvis der så er nogen der har forbundet sig til den imens, så smider du dem bare af :)

Kommentar
Fra : Karolinelund01

Dato : 03-07-07 11:20

jo-men hvor gør jeg dette,jeg har heller ingen beskyttelse på den bærbare i hjemmet,den box vi har er en sandberg hvor langt væk kan de logge sig på fra jeg mener afstand fra hvor den står,det er ikke særlig betryggende

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 03-07-07 11:22

En normal router kan række op til ca 300 m udendørs og 100 m indendørs.

Prøv at sætte 3-boksen til din computer og åben din browser og skriv:

192.168.1.1 hvis der ikke kommer noget frem så prøv 192.168.0.1

der burde du kunne lave det, ellers kig i manualen.

Kommentar
Fra : Karolinelund01

Dato : 03-07-07 11:27

den forbindelse vi har hjemme er leveret af tele2,er det så i den stationære man skal gå ind og gøre det,eller på den bærbare?? og vil det ikke gi problemer hvis jeg nu bruger både mit 3 og så kobler mig på herhjemme med tele2 net??

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 03-07-07 11:31

Sådan som jeg forstår det:

Du har en stationær derhjemme.
Du har en bærbar.

Bærbaren bruger du til at komme på nettet med den ting fra 3.
Stationæren bruger du til at komme på nettet med en trådløs router, hvor internettet er leveret fra Tele2.

Du kan sagtens koble dig på dit 3-netværk med din bærbar, og din stationær på din normale forbindelse.

Hvis du er bange for at nogen stjæler dit trådløse internet, skal du sætte kode på. Det gør du ved at åbne din browser og skrive enten 192.168.1.1 eller 192.168.0.1 - Dette gøres på begge to, men husk, de jo er to forskellige forbindelser.

Kommentar
Fra : Karolinelund01

Dato : 03-07-07 11:53

hvordan kommer jeg ind til den browser for at indstille det tal du skrev,har ikke meget tjek på det kan du nok læse....

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 03-07-07 11:55

Åben Internet Explorer

Der hvor du skriver hjemmesider ind, skriver du http://192.168.1.1

så burde der komme en login boks, og der skriver du kodeordet og logger ind og retter indstillingerne.