/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Dårlig lugt i skab
Fra : CerwinVega
Vist : 3083 gange
45 point
Dato : 02-07-07 19:57

Hej !

Syntes mit tøj skab er begyndt at få mit tøj til at stinke, som en sur karklud eller lign.

Jeg har ingen husdyr og ryger ikke, så det kan ik være derfor.

Jeg har prøvet med vand og sæbe, men syntes lugten vender tilbage igen.

Findes der noget man kan spray med evt ?
:(

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 55 point
Dato : 02-07-07 20:00

det skyldes fugt. enten er dit tøj ikke ordentlig tørt når du lægger det i skabet, eller også kan der komme fugt ind ad andre veje. hvis din bolig er meget fugtig kan det også give den slags gener. prøv at måle luftfugtigheden i skabet. det kan gøres med en almindelig fugtighedsmåler som man har i vejrstationen .

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-07-07 22:13

Du har vel ikke haft en større fest og glemt en gæst i skabet??? Hvis ikke, så hælder jeg osse til trimare46's forklaring.

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 03-07-07 17:50

Hahaha en gæst :p

Hmm tøjet er knas tør når det kommer ind..hmmm nu bor jeg i en 60 m2 lej..syntes ikke lige her virker fugtigt..hvor for jeg sådan en måler fra lol :D

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-07-07 19:09

Hvis du bare skal have en billigudgave af et hygrometer, så kan du få det hos isenkræmmeren.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-07-07 19:51

En ganske almindelig fugtighedsmåler (hårhygrometer) kan du købe i f. eks Kop og Kande.
Hvordan lugter tøjet når du lige tager det ud af maskinen? Nyovasket formentlig. Så har du brugt vaskepulver nok. Så kan jeg heller ikke gætte på andet end fugt.

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 03-07-07 20:45

Tak for svaret trimare46.