/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
GPS/ rabatten
Fra : rover600_valby
Vist : 619 gange
50 point
Dato : 02-07-07 15:57

Er her nogle der ved om det GPS system virker godt det som var på DR 1 i Rabatten
hvor de brugte en mobil tlf. med en lille GPS antenne, de sagde det var gratis men er det
nu også det??
Er der nogen der ved noget om det og har prøvet det....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-07-07 17:13

Personligt bruger jeg en Nokia E65 med software fra www.smart2go.com

Det er næsten lige så godt som min gamle Tomtom, men gratis er det kun hvis du kan nøjes med at få en rutebeskrivelse som du så selv skal følge med i (ligesom den du kan udskrive fra krak) den kan dog til forskel fra Krak udregne en ny rute ud fra din aktuelle position.

I betalingsverisionen kan du lave en dynamisk vejledning som hele tiden følger dig

Fordelen er at du kan nøjes med at betale en licens for en uge eller en måned ad gangen til et konkret land, så du kun betaler for det du reelt har brug for.

En 3 årig licens til Skandinavien koster omkring 750 kr. og er vel egentlig ikke dyrt når du regner med at det er inklusive alle opdateringer

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 02-07-07 17:54

Jeg bruger en Qtek 8310 og min kæreste en Qtek 8300, med en bluetooth GPS-antenne. Programmet jeg bruger er tomtom 5. Det har ALTID virket og virker stadig perfekt. Det er 100% den billigste og ikke mindst bedste løsning du P.T kan finde inden for navigation. Telefonen kan du få for mellem 500 - 1100 kr. og på http://www.ebay.co.uk koster en bluetooth GPS-antenne ca 3-400 kr. Selve tomtom koster vidst om 800 -1000 kr.
og for lige at gøre det klart. Når du har disse ting er det 100% GRATIS at bruge. og som bonus kan du også bruge det, når du fx. er ude og cykle :) Min gps-antenne kan fx. holde til konstant brug i 22 timer før den skal lades op igen og opladningen tager kun 1½ time.