/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Galleri hjemmeside
Fra : mikmeier48
Vist : 794 gange
100 point
Dato : 02-07-07 14:33

Jeg er i den situation, at jeg godt kunne bruge lidt nyt inspiration. Jeg skal nemlig til at lave en hjemmeside, for en lokal kunstner, malerier.
Jeg håber der en der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 02-07-07 14:34

Har du adobe photoshop i en af de nyere versioner, så kan du bede det om at lave et galleri for dig med alle de billeder du vil have, der kan du jo få lidt inspiration :)

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 02-07-07 14:52

pewpewlaz0rz
Jeg har åbenbart ikke forklaret det godt nok, for det er inspiration af opbygning af hjemmesiden, jeg søger. At lave et galleri med billeder det kan jeg godt.

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 02-07-07 14:53

Nåååeeeh.. Undskyld misforståelsen.

Hmm ja.. Hvad slags kunstner er han? Hvordan er hans stil? Hans farvevalg?

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 02-07-07 14:55

Det er kvindelig kunstmaler, som ikke maler portrætter men meget andet

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 02-07-07 14:58

Jamen du må uddybe det noget mere.

Hvordan er hendes stil? hvordan maler hun?
hvilke farver bruger hun mest?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-07-07 17:22

Her er et eksempel på et fotoalbum http://www.kragekjaer.dk/ se nederst hvor der står "Gratis fotoalbum" og se demoen.

Det er lavet i flash, men udskiftning af billeder og tekst foregår fra en xml-fil, så du behøver ikke at have kendskab til flash.

Du kan downloade det gratis når du er oprettet som bruger.

Måske kan det være med til at inspirere dig.

//bentjuul

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 03-07-07 11:39

Jeg er ved at lave en hjemmeside, der viser fotos.
http://www.reklamefoto-silkeborg.dk (den er ikke helt færdig)

Jeg har fundet slideshowet på Dynamic Drive, der er rigtig mange gode ting at vælge imellem og gode instruktioner til egen tilpasning.

Mit lay-out er rimeligt stramt, men det kan der jo laves om på.
Index-siden er fremme hele tiden og slideshowet indlæses i en Iframe.
Den validerer fint - undtagen min embedded flash - det skal jeg have løst.
Du er velkommen til at låne.
mvh
kathy

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 16-09-07 22:30

Hej Bent Juul...
Når man så har hentet programmet, hvordan kommer man så vidre?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-07 23:01

Du skal ændre den fil der hedder fotoAlbum.xml - her indskriver du de navne du har på dine biblioteker med billeder, samt billedernes navne.
Så lægger du dine billeder ind i biblioteker, men husk at de skal ligge på samme måde som de gør i Kragekjærs downloaded eksempel - han har et bibliotek der hedder "Blandet" og et der hedder "Silla" - du kan bruge de navne du vil, men husk at ændre xml-filen.
Du kan lave lige så mange biblioteket du vil og indholdet af billeder kan du også variere som det passer dig, men husk stierne skal være ligesom demoen.

Håber det er forståeligt

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : mikmeier48

Dato : 16-09-07 23:08

Tak for svaret bentjuul.