/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
2 forfattere?
Fra : tris01
Vist : 700 gange
20 point
Dato : 01-07-07 21:40

Hej!
Spørger man folk i udlandet om danske forfattere, nævner de somregel 2 navne.
Den ene er HC Andersen.
Nogen der har et bud på nummer 2??
Det er ikke Karen Blixen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-07 21:44
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-07-07 21:48
Accepteret svar
Fra : assija

Modtaget 30 point
Dato : 01-07-07 21:49

hej,
jeg er en polak og bor i Polen, men jeg kender mange af danske forfattere og har laest mange af dem. Maaske Søren Kierkegaard ???

Godkendelse af svar
Fra : tris01

Dato : 01-07-07 23:01

Tak for svaret assija.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 05-07-07 13:37

Bortset fra at han er filosof , ikke forfatter!

Kommentar
Fra : assija

Dato : 05-07-07 22:42

Til frieda:
Et citat fra WIKIPEDIA:

"[...] De blev udgivet under hans eget navn, bl.a. for at vise, at han først og fremmest opfattede sig selv som religiøs og kristelig forfatter"

I netet kan man finde mange artikler, hvor Soeren Kirkegaard "opfates" som en forfatter.
Han var ikke kun en filosof !!!
Kaere frieda! Jeg har laest dansk for at kunne laese Kirkegaard i originalen!!! og har laest hans alle vaerker (naesten ... ) bade paa polsk og paa dansk !!! Der er mange filosofer som siger, at har er baade en teolog, dogter, filosof eller netop forfatter ...
Et videre citat:
" Søren Kierkegaard blev født i 1813 og døde i 1855.
Dansk filosof, digter og forfatter. [...]"

En polak kan ogsaa vide en lille smule on den danske litteratur

Kommentar
Fra : assija

Dato : 05-07-07 22:43

det skulle vaere "digter" i stedet for "dogter"