/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
2" rør holder
Fra : ulrik1976
Vist : 1779 gange
200 point
Dato : 01-07-07 21:24

vægholder til 2" rør

--------------------------------------------------------------------------------

Hej, jeg mangler dims til at sætte på enden af et 2 "rør.

Det er sådan en som man bruger til at for ende af et galv. rør (skrues på gevindet) og har så 4 huller som man kan gøre fast i væg eller loft med skruer.

har kigget i diverse vvs-webshop dog uden held.

nogen der ved hvad sådan en dims hedder og hvor den kan købes???

mvh ulrik

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 01-07-07 21:44

De har meget i VVS-afdelingen i byggemarkederne, mon ikke du skulle være heldig at finde den der, ellers må du opsøge et VVS firma.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-07-07 21:51

Det er nok det der populært kaldesen "soldat" og bruges i byggeriet til at støtte lofter eller forskallinger.
Byggemarked eller nærmere en tømmerhandler kender nod denne slutmuffe med monteringsflade.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-07-07 21:58
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-07-07 00:08
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-07-07 08:04

Som jeg forstår på dig, så er det en rørflange med indvendig gevind du søger. Jeg har også prøvet at søge efter den på nettet, og det nærmeste jeg er kommet er dette, men den er ikke med gevind.
Men igen vil jeg tilråde som i mit tidligere indlæg.
http://www.carl-ras.dk/e-handelskatalog/beslag/moebelbeslag/boejlestaenger/roerholdere/roerflange_43125019/

Kommentar
Fra : ulrik1976

Dato : 02-07-07 08:22

Ham her har forstået det.... Jubiii. men det skulle gerne være med 2" indvendigt gevind og gerne i galvaniseret...

nogen der kende den slags??

"""Som jeg forstår på dig, så er det en rørflange med indvendig gevind du søger. Jeg har også prøvet at søge efter den på nettet, og det nærmeste jeg er kommet er dette, men den er ikke med gevind.
Men igen vil jeg tilråde som i mit tidligere indlæg.
http://www.carl-ras.dk/e-handelskatalog/beslag/moebelbeslag/boejlestaenger/roerholdere/roerflange_43125019/"""

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-07-07 11:03

Jeg har lige været i STARK-byggemarked, og da jeg var der, søgte jeg efter din rørflange, -- de havde den ikke. Jeg tror det måske også er tilfældigheder hvis din lokale VVs-mand har den, men er den vigtig er der jo BRDR.DAHL VVS, -og BOLDSEN, og lignende grossistfirmaer. Når jeg prøver at søge på nettet er det nærmeste jeg er kommet: svejseflanger.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-07-07 11:33
Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 02-07-07 18:52

Nåå, en flange, det har sanistål sikkert.
http://sanistaal.dk/cms/sanicms.nsf/index1?OpenForm=&H=837
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-07-07 20:02
Godkendelse af svar
Fra : ulrik1976

Dato : 15-07-07 08:27

Tak for svaret pallebhansen.