/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
webcam og g:\ drev fejl
Fra : Cosmo007
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 01-07-07 19:47

Hej

Jeg hjælper en ven med at sætte nyt webcam til computeren, den har xp og systemet er ntfs. det er et logitech quickcam connect. Den cd som medfølger og driver fra deres egen hjemmeside kan ikke rigtig køre.

Dvs. lige pludselig under installationen popper en box frem og siger Error, ugyldigt drev: G:\.

Hvad kan det skyldes? Der er ikke engang noget g-drev :S

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-07-07 19:57

Hvad kaldes DIT DVD drev F:/ M:/, da fejlen ligger i et forkert DREV-STI.

Citat
Hvad kan det skyldes? Der er ikke engang noget g-drev :S

Med andre ORD, dit DVD drev EKSISTERER ikke,
eller hedder ikke D: hvad det normalt skal hedde, for
at kunne hente drivere og andet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-07-07 19:59

Så bliv hængende og hør, hvordan du skifter DREV bogstav.
Kan nævne, jeg har SAMME problem, men orker ikke at rode med det.

Bare for at skifte fra XP, og over på Vista.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-07-07 20:01

MEN du kunne JO ÅBNE CDèn og kører driverne selv.
Eller bare højreklikke på drevet og klik på AUTOMATISK afspilning.

Eller klik ÅBN og klik på SETUP eller anden exe fil.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-07-07 20:07

Når du tilslutter noget til comp. eks. en USB ting så vil den få tildelt det første ledige bogstav i rækken.

Kig lige her:
h-klik på denne computer og vælg administrer
vælg så diskhåndtering

Hvad kan du se af drev og bogstaver.

Kommentar
Fra : Cosmo007

Dato : 01-07-07 20:12

hvordan løser jeg så dette?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-07-07 20:13

e.c
SORRY_ men
Citat
Den cd som medfølger og driver fra deres egen hjemmeside kan ikke rigtig køre.
Dvs. lige pludselig under installationen popper en box frem og siger Error, ugyldigt drev: G:\.

Kommentar
Fra : Cosmo007

Dato : 01-07-07 20:13

det har jeg gjort..og jeg kan godt starte cd-rommen..det sker UNDER installationen..og ved jeg kan kigge under diskhåndtering..ingen g-drev

Kommentar
Fra : Cosmo007

Dato : 01-07-07 20:15

det samme sker med driveren fra nettet af..kan udpakke den og det..men så pludselig sker det...

det burde i mine øjne..bare virke :S

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-07-07 20:15

Citat
hvordan løser jeg så dette?

SLET dit CD drev_ genstart = søg efter ny hardware.
DØB DET D:
Og håb på du ikke har et drev, der hedder D:

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-07-07 20:17

Citat
det samme sker med driveren fra nettet af..kan udpakke den og det..men så pludselig sker det...
det burde i mine øjne..bare virke :S

Det har du RET I.
Stopper her...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-07-07 20:20

Har du kigget her:

h-klik på denne computer og vælg administrer
vælg så diskhåndtering

Hvad kan du se af drev og bogstaver nede til højre.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-07-07 20:21

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 01-07-07 20:28

Hej.
Jeg tror, problemet ligger et helt andet sted.
Computeren har vist været brugt i et netværk med lokal server, hvor brugernes gemmedrev har ligget på serveren, ikke?
Hvis det er tilfældet, skal vi en helt anden vej, men mere om det, hvis det er det problem, du er stødt på.
VH
Leif

Kommentar
Fra : Cosmo007

Dato : 02-07-07 22:26

det har ikke været brugt som netværksdrev eller noget som helst :P, ganske clean comp

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 03-07-07 08:12

Hej.
OK, altså ikke noget netværksdrev, men...
Prøv at hente programmet REGCLEANER på nettet. Du finder det bl.a. her:

http://www.worldstart.com/weekly-download/archives/reg-cleaner4.3.htm

Når det er installeret, vælger du TOOLS og REGISTRY CLEANUP - Do them all

Genstart computeren.

Virker det ikke, kan du starte REGEDIT. Søg på g:\ og erstat med c:\
Tag lige en backup ag din registreringsdatabase, inden du starter REGEDIT.
VH
Leif

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-07-07 19:27

Jeg håber du får det til at virke.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-07-07 19:33

Har du flere / mere end 1 diskdrev i din PUTER
så prøv at rykke stikket på disken, + strøm

Så skulle de originale indstillinger gerne komme tilbage.
???