/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
iPhone fra US til brug i DK?
Fra : soeGG
Vist : 352 gange
40 point
Dato : 01-07-07 16:51

Hej alle!

Jeg tænkte på jeg kan bruge en iPhone købt i USA i Danmark eller vil det ikke fungere?

Tak!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-07-07 17:22

kun hvis det er gsm og med europæiske frekvenser.

Kommentar
Fra : soeGG

Dato : 01-07-07 17:23

"(...)med europæiske frekvenser". Hvad vil det sige og hvor kan jeg se det?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-07-07 18:33

I Europa bruger vi de to net GSM 900 og GSM 1800 i USA bruger de 850 og 1900.

Ifølge www.gsmarena.com er alle bånd til rådighed i Iphone, men jeg ved det ikke med sikkerhed, for hvad mener de så med at den først bliver introduceret i efteråret ?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-07-07 18:34

Den er vist låst til AT&T og det er ikke sikkert at logaritmen er tilgængelig for unlockers, og AT&T opererer ikke i DK.. såå

Kommentar
Fra : soeGG

Dato : 01-07-07 19:41

Jeg kan jo ikke vente til efterår.....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-07-07 20:54

Så må du flytte til USA og lave en kontrakt der binder dig i to år til at&t.

Se i øvrigt anmeldelsen på www.gsmarena.com

Hvis du har læst den er jeg sikker på du kan vente, den får en temmelig hård medfart

Kommentar
Fra : anoch22

Dato : 27-07-07 12:18

Man må nød til at åbne hele telefonen for at sætte et dansk SIM kort i.

Kommentar
Fra : 100

Dato : 28-08-07 23:01

Det begynder så småt at kunne lade sig gøre.. :D

Jeg selv er udkig efter det samme - ved selvfølgelig ikke om du er kommet på andre tanker i mellemtiden. Der er faktisk kommet forskellige løsninger på netop dette.

De første løsninger var noget med at lodde osv.. men dette ser jeg som værende for usikker. Altså en 5.000kr telefon - den skal der ikke lige laves fejl ved.

Men altså der er nu kommet nogle software løsninger (hacks). De er blevet benyttet og skulle efter sigende virke. Der er også kommet en lille "dims" kaldet TurboSim.

Tjek disse links her under

Software løsninger:
http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=17750 - på vej
http://www.myitablet.com/iphone-unlocked-for-european-use-061341.php - Det er lidt rodet, men kan lade sig gøre
http://www.mac-life.dk/iphoneblog/?p=60

På ebay er det blevet muligt at købe software unlocks - det vides dog ikke hvorvidt de virker. Men altså TurboSim skulle være ret effektive.. Og ellers kan du jo bare gå på dba.dk og byde på en, som er låst op.. budet ligger lige nu på 8.000kr. :D