/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dyse Str. ??
Fra : Puch1
Vist : 487 gange
100 point
Dato : 30-06-07 22:57

Hvilken dyse skal jeg bruge til min Puch GP?

Der sidder en 20 mm. dellorto på. poleret krumtaphus, lidt forstørret skyllekanaler. Og indsugning og udstødnings kanaler er pudset. Der er et 28 mm forrør på, som er sat sammen med den standarde lyddæmper. 38mm. cylle. fra protuna, stempel er hakket meget. 38mm. topstykke, som er næsten 100% planet.
- Den bruger dyse 96# nu.

~ Jeg har prøvet at hæve og sænke nålen. Den køre kun 50 indtil videre, og kan mærke der er en del krafter i den. Skulle den ikke kunne køre hurtigere? ..

- Tak.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-07-07 15:51

Næ hvorfor det?
Den kører allerede for hurtigt.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 01-07-07 18:38

gearing?

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 01-07-07 21:19

1# DER BLIVER KØRT PÅ PRIVAT GRUND. TJEK NOGLE AF MINE ANDRE SPØRGSMÅL, OG DU VIL FINDE UD AF AT DER BLIVER NÆVNT MARKKØRSEL!!!

Gearing 12-33

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-07-07 17:00

måske den skal have større fortandhjul?

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 02-07-07 18:37

Da der bliver kørt på jord/grus, vil jeg ikke have en højere gearing.

Da jeg gerne vil prøve med en dyse ét nr større, er det så bare en 97#, der sidder en 96# dyse i nu??

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-07-07 19:12

et nummer større har stort set ingen effekt.
du bør måske gå lidt ned i dyse størrelse, hvis den prutter ( 4takter ) ved topfart.
Ellers så er det altså din gearing som er for lav.
prøv med 14 tands.

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 06-07-07 22:02

Dette kan måske give lidt hjælp?

Når jeg køre ned af en mindre bakke, kan den snige sig op på 50, men hakker, ligesom hvis den ikke får benz nok.
Når jeg så køre op igen, så køre den de 47-48, og hakker meget lidt, hvis der er modvind hakker den ikke.
Er det så ikke dysen der er for lille. skal jeg gå 10 numre op?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 06-07-07 23:02

Nej den hakker fordi den får for meget benzin, så den ikke kan forbrænde det.

Hvis du har det almindelige luftfilter på, så skift det ud med et powerfilter, eller gå 4 ned i dyse.

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 07-07-07 18:01

Jeg køre uden luftfilter.

I dag prøvede jeg at tage udstødningen af. Og syntes ikke at 4 takte mere? Ellers kunne jeg bare ikke høre det pga. Den HØJE larm :P

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 100 point
Dato : 07-07-07 19:05

Det er rigtigt nok, fordi så kommer den af med meget mere benzin.

Du må ikke kører uden luftfilter.
uden filter, så kommer der støv, sten og andet skidt ned til din krumtap og stempel og så bliver det hele slidt alt alt for hurtigt.

Du bør skifte udstødning til Biturbo for at få mere fart, lavere larm og bedre træk.
og så slipper du for at den hakker på toppen.

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 13-07-07 20:49

okay.

Tak for hjælpen(:

Godkendelse af svar
Fra : Puch1

Dato : 13-07-07 20:50

Tak for svaret NoShyGuy.