/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
Indkøb til Røgbombe
Fra : SmiteDK
Vist : 2577 gange
20 point
Dato : 30-06-07 17:51

Hej allesammen...
Jeg har læst diverse Røgbombe tråde igennem og ville lige få nogen ting på plads.

Sukker, og XXXXXXXX
Hva skal jeg sætte i stedet for XXXXXXX?
Kaliumnitrat, Natriumnitrat, Kalisaltpeter? Det er nået med at matrium nitrat er for sugende i forhold til Kaliumnitrat men skulle give en nogenlunde ens virkning, er jeg forkert på det?
Det skal blandes 50/50 syntes jeg at jeg har læst mig frem til, igen, er jeg helt forkert på den?

Efter jeg har skaffet Sukker og en af de 3 ovennævnte substanser skal jeg smelte det sammen, hva temp. skal jeg ca. gøre det på? Er det bare at fyre max op for den kære kogplade/flamme eller er der en ideel temp. man skal prøve at ramme så det ikke kandisere.

når det er smeltet sammen, hva substans har det så bagefter? Hærder det og bliver ligesom tyggegummi eller forbliver det flydende, bliver det ligeså hårdt som kandis eller hva?

Beholder til bomben: Hva har/vil i bruge som beholder til bomben. Har selv tænkt på håndtaget fra en cykel, da gummiet kunne hjælpe til røg effekten.

Kom glad med bud :D

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 20 point
Dato : 30-06-07 17:57

Hvis ikke du er vidende om alt det du her spørger om, er spørgsmåelet om det er klogt du eksperimenterer med den slags.

Godkendelse af svar
Fra : SmiteDK

Dato : 30-06-07 17:57

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : SmiteDK

Dato : 30-06-07 17:58

Jeg har ikke besluttet mig for om jeg vil lave en, jeg fandt bare emnet interessant og ville blot finde en samling på div. tråde der er blevet lavet omkring dette emne..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-06-07 18:02

En røgmaskine kan købes fra omkring en femhundredemand og opefter. Det er simpelt og nemt at lege med. Sådan en brænder en art olie af, og kan bruges igen og igen og er totalt ufarlig at lege med. Røgmængderne de kan producere er ganske voldsommme. Eneste bøvl er, du skal have strøm for den duer.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 30-06-07 18:04

Det er egentlig ganske enkelt... 50% Sukker og 50% Salpeter blandes sammen, pakkes evt. ind i et stykke papir som derefter antændes - det giver en vældig røgudvikling...

Kommentar
Fra : SmiteDK

Dato : 30-06-07 21:53

Men det salpeter der skulle anskaffes.. Hva har det af navn? Hva er det ultimative? Kaliumnitrat? Og er det i pulverform?

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 30-06-07 22:54

Kaliumklorat eller kaliumnitrat er fremragende oxidatorer, men du må vist bare ikke købe dem, netop fordi man ikke vil have folk til at gå og lege med bomber. Den opskrift jeg har brugt indeholdt også mel (mindre af dette end hver af de øvrige komponenter). Du må endelig ikke smelte det sammen. Det kan selvantænde. Alle dele er pulver, og det røres bare sammen.

Men generelt: Hold dig fra Kaliumklorat/kaliumnitrat hvis du ikke er meget dygtig eller ligeglad med lemmer, syn etc.

Selpeter er bedre: http://kortlink.dk/3ze2