/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
windows vista
Fra : CerwinVega
Vist : 635 gange
105 point
Dato : 30-06-07 17:47

Hej

Jeg har 2 problemer med vista

1 = At åbne mapper i seperat vinduer, Når jeg vælger denne funktion, så åbner den stadig alle vinduer i ét vindue :(

2= Hvor kan jeg ændre skrivebords icon text til sort farve..lige nu er den hvid og jeg har en hvid baggrund :(

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-07-07 11:31

DENNE COMPUTER og vælge FUNKTIONER>>>MAPPEINDSTILLINGER.
Her skal du lige prøve at ændre indstilling for hvorledes et mappevindue skal åbnes.
Står prikken i ÅBN HVERT ENKELT MAPPE I ET SEPERAT VINDUE

http://www.tweakup.dk/article/1064/dk/
Kontrolpanel/personlige indstillinger /Bagrundsfarve?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 01-07-07 15:46

Ja der står åben hver mappe i seperat vindue, men stadig åbner den alle vinduer i ét :(

Jeg kan ikke finde noget i det link der henviser til hvordan man ændre den text farve...kun alle mulige andre farver andre steder :s

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-07-07 17:14

Nu har jeg søgt nettet igennem, og mange har lignende problemer, godt jeg ikke har vista

Ikonteksten er burde være hvid hvis dit baggrundsbillede er mørkt, og sort hvis baggrundsbilledet er hvidt.
En mulighed:
For at skifte ikonteksten farven fra hvid til sort, er du nødt til at gøre baggrundsbilledet en smule mere lys.
Den her mulighed ser ud til at virke:
It is possible to get black text on a white box background using 'Lock web items on desktop'.
Right click desktop/arrange icons by/lock web items on desktop
Going into Display properties/appearance tab/advanced/(item desktop) use drop down on color 1 and select white ok/apply

To revert, unlock 'web items on desktop'.

Eller du kan jo hente dette gratis program: http://www.getfreesofts.com/soft/625/11003/12Ghosts_SetColor.html

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;310543
http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/07/04/Aero/#S7
VH Palle Hansen
NB: Højest sandsynlig kommer der en opdatering til vista (SP1) som løser problemerne.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 105 point
Dato : 01-07-07 17:17

Det var mit svar til: Jeg kan ikke finde noget i det link der henviser til hvordan man ændre den text farve...kun alle mulige andre farver andre steder :s

Ang. Ja der står åben hver mappe i seperat vindue, men stadig åbner den alle vinduer i ét
Prøv at vælg at de ikke skal åbne i seperat vindue, genstart, og vælg tilbage igen.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 02-07-07 20:06

Tak for svaret pallebhansen.

Så reder du lige verdenen igen :D

Fik rettet farven og det med de vinduer må være noget vista fuck så...venter på en update :s

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-07-07 21:52

Tak, var også hele nettet igennem for at finde løsningen.
Gad vide om ikke altings løsning, også livets store spørgsmål er på nettet: Hvem hvad hvorfor ?
VH Palle Hansen