/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Website til opload af filer
Fra : Leo.pedersen
Vist : 539 gange
200 point
Dato : 30-06-07 10:44

Hej

Jeg har fået en ide til en LOVLIG side, hvor oprettede brugere kan oploade filer, og alle så kan se dem, men jeg har ikke tiden til at udvikle et sådant program, så jeg håber at nogle her kender et standartprogram, som man kan købe og tilrette lidt.

Så spørgsmålet er:

Findes der et standartprogram man kan købe, og så med lidt tilpasning kan få til følgende:

Der skal kunne oprettes brugere, med tilfældig adgangskode som automatisk sendes til opretterens e-mail adresse.

Brugerne skal selv kunne vedligeholde deres profil, bl.a. med hensyn til navn m.m., men også forskellige ekstra stamdata, såsom ”grupper/kategori”.

Brugerne kan oploade filer, hvor de bl.a. angiver "kategori" samt søgeord til de enkelte filer.

Når ADMIN (mig) har klikket ”godkend” på materialet, så kan ALLE surfere se filerne, også selv om de ikke er oprettet på siden.

Alle surfere kan give karakter til filerne.

Jeg ved ikke lige efter hvilket karaktersystem, men det kunne f.eks. være fra -3 til +3, hvor nul er neutralt og +3 er rigtigt godt. Men jeg er åben for hvad der nu findes af systemer.

Karaktergivningen skal være med virkning straks, således at surferne hele tiden kan se den rigtige karakter på filerne.

På forsiden af sitet skal være nogle kategorier, såsom:

Dages 10 mest sete filer.
Uges 10 mest sete filer
Månedens 10 mest sete filer

Sorteret med dem med bedst karakter først.

Månedens 10 bedste ”forfatter”, sorteret på dem som har de sidste 30 dages bedste gennemsnitskarakter.

Fra filerne skal det være muligt at ”hoppe” og se udvalgte stamdata om forfatteren.

Det skal være mulig at søge på samtlige filer, hvor der kan angives hvilken kategori der skal søges i, der skal kunne søges på de ord der er tilknyttet billedet samt selvfølgelig skal man kunne angive "min/mak" karakter i søgeformularen.

Fra forfatternes stamdata skal det være muligt at ”hoppe” til forfatterens ”nyeste filer”, ”filer med bedste karakterer” m.m.

Programmet skal være mest muligt ”selvkørende”, dvs. når det først er tilpasset, så er det eneste løbende som ADMIN skal foretage sig, det er at godkende nye filer.

Jeg har overvejet blot at lade filerne være læsbare straks, men det kan give problemer hvis materialet er ulovligt.

Jeg har med vilje ikke skrevet hvilken filer der er tale om, idet jeg selv synes det er en rigtigt god ide jeg har fået, og jeg ikke har kunnet finde nogen side som omhandler det samme (enkelt amerikanske, men ingen danske), dvs. jeg vil helst ikke ”miste” ideen.

Der skal selvfølgelig bannerreklamer på, men der vender jeg senere tilbage med spørgsmål til hvem der har gode/dårlige erfaringer med udbydere – her og nu skal jeg først have siden op og stå.

Jeg overvejer også at surferne skal have mulighed for at oprette sig, således at de får lidt flere muligheder, f.eks. "nye filer siden sidste besøg" m.m.

Jeg er selvfølgelig villig til at betale et rimeligt beløb for standart programmet, men der skal helst ikke være løbende afgifter for at jeg må bruge det.

Hilsen

Leo Pedersen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-06-07 10:45

Så prøver vi igen

Her er din løsning

http://www.phpbb.com/

Den kan du downloade, redigere og uploade, og så tilpasse den til alle de ting du skriver du har brug for

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-07 11:01

Citat
Jeg har fået en ide til en LOVLIG side, hvor oprettede brugere kan oploade filer, og alle så kan se dem

Dem findes der da 500 af i forvejen - så det er da lidt flot at mene det er din ide......

Mener du "vi" skal levere varerne til din "forretning" som du så tjener på ved videresalg ???????

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 30-06-07 12:00

Hej Refi

Der findes sandsynligvis mere end 500.

Men det som er nyt, det er selve indholdet, dvs. de filer som siden er rettet imod, som jeg ikke har nævnt.

Det er ikke noget revolutionerende, men en ide som ikke er set før i Danmark, og kun lidt i udlandet.

Jeg tror selv på ideen, og vil godt "spytte" lidt penge og timer i igangsætningen, og er selvfølgelig så egoistisk, at hvis det hen af vejen giver lidt afkast fra bannerreklamer, så tager jeg selvfølgelig det med - man må tage det sure med det søde, og "omvendt"...

Så det jeg håber at få svar på her, det er om der findes et standart program som jeg kan købe (gratis kan også gå an), og så bruge til ideen.

Den side som "kortoververden" henviser til, den ser spændende ud - så den vil jeg se nærmere på i de kommende dage.

Hvis andre har tilsvarende gode link, så kom endelig med dem.

Hilsen

Leo Pedersen