/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hej.
Fra : Camilla1988
Vist : 272 gange
20 point
Dato : 29-06-07 22:20

Hej mit navn er Camilla og er 18 år.

Jeg vejer 75 kg. og er 174 høj. Når jeg står og kigger mig selv i spejlet bliver jeg dårlig tilpas! Føler ikke at jeg er tilfreds!

Min kæreste siger, at hvis jeg gerne vil tabe mig, så skal jeg bare gøre det! Men det er det med at få taget sig sammen. Har kigget på flere hjemmesider her til aftens, og de siger en masse forskelligt. Jeg ønsker at tabe mig, bare 7 kg. så er jeg tilfreds.

Er det sundt at spise ris, pasta og kartofler hver dag?

Eller hvordan skal jeg spise? Grøntsager ved jeg selvfølgelig godt, men er det sundt at leve af det hver dag, også nogle grøntsager?

Håber på lidt hjælp

Mvh. Camilla

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 29-06-07 23:06

ris og pasta feder mere end kartofler og man tager bestemt ikke skade af at spise grøntsager og kartofler hver dag, tvært i mod, det giver mange vitaminer. og når du spiser kød, skal du skære alt fedt fra. chips og friturestegte ting er bandlyst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-07 23:07

Du kan finde masser af "sunde" kostplaner på nettet.....

Men glem alt om diverse slankemidler o.lign.

Det eneste der virker er kostomlægning og motion...

Du er ikke ældre end det sagtens kan lade sig gøre....

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 29-06-07 23:23

Hvis du drikker the, så drik grøn the...

tilbered det gerne med anden urtethe og drik 1,5 liter om dagen

det har beviseligt hjulpet

skal tilberedes mellem 80 og 60 grader, men vandet skal koge først

så i thekanden, stå et øjeblik før the en kommer i

spis mindre portioner af alt, og gør som ovenfor nævnt, så har du tabt de 7 kilo på 3 måneder.

Jeg har tabt 15 kilo på den måde, det tog knapt et år, og det holder

/ Henrik

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 29-06-07 23:57

FIND EN KALORIETABEL PÅ NETTET.
KØB DIG EN GOD VÆGT,DER KAN VEJE NED TIL 1 GR.

SØRG FOR KUN AT FÅ CA 1100 KCAL. OM DAGEN, GERNE FORDELT PÅ 4-5 MÅLTIDER.
DU VI DA TABE DIG 1-2 KG DEN FØRSTE UGE, OG DEREFTER 1/2 - 1 KG PR. UGE.

HVIS DU VÆLGER DE RETTE TING MED LAV KCAL INDHOLD, KAN DU SAGTENS BLIVE MÆT.

SPIS IKKE FOR SENT TIL DET SIDSTE MÅLTID OM AFTENEN.
DRIK GODT MED VAND I LØBET AF DAGEN, DET FORTYNDER MAVESAFTEN, SÅ DU IKKE FØLER DIG SULTEN.

GOD FORNØJELSE, DET BLIVER SUPERRART, NÅR DU BEGYNDER AT KUNNE SE RESULTATER.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 30-06-07 00:02

JEG GLEMTE AT SKRIVE, DU ER JO IKKE RIGTIG OVERVÆGTIG.

DET ER MULIGT, DU SYNES DET KUNNE VÆRE RART AT VÆRE TYNDERE, MEN PAS PÅ DET IKKE BLIVER MUSKLER DU TABER, I STEDET FOR FEDT.

DIN BMI LIGGER OMKRING 24,77 DET ER IKKE OVERVÆGTIG, SÅ LÆNGE DU ER UNDER 25.

BMI REGNES UD VED AT SIGE HØJDE X HØJE DELT MED VÆGT.

174 X 174 =30,276
75 KG : 30,276 = 24,77 BMI

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 30-06-07 10:08

Et godt råd, som plejer at virke for mig, er at sørge for at bevæge dig mest muligt, undgå slik, sodavand og andre søde sager og ikke spise en krumme efter kl. 19 om aftenen. Det betyder, at du har forbrændt din aftensmad, når du går (sulten) i seng, og så slanker du dig mens du sover.

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 30-06-07 10:27

Axelise > Det med at gå sulten i seng er altså en ret dårlig idé... for de fleste kender jo godt den der sultfornemmelse som i sig selv er en smerte og som bare ved at være til stede konstant minder én om at man ikke må spise.

Det absolut bedste er selvfølgelig at vænne sig af med at spise sent, men er man typen der lige skal have nogen inden sengetid, kan det nemt lade sig gøre ved at spise kalorielet altså et stykek agurk, lidt blandet salat evt. med en smule groft brød eller en halv rugbrødsmad med tomater. det vigtigste er faktisk at føle sig mæt...

Men som andre før har skrevet så undgå gerne pasta da det er lavet af mel og mel er ikke det bedste når man skal smide kilo.

Jeg tabte 14 kg. ved at helt undgå hvedemel, gær, hvidt sukker, kartofler, ris og pasta.

Held og lykke

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 30-06-07 15:12

Du skal også passe på ikke at gå ud i ekstremerne(du er ikke sygeligt overvægtig).hvis du pludselig går langt ned i kalorieindtag, tror kroppen der er hungersnød, og begynder at spare på forbrændingen, altså stofskiftes sænkes, og det bliver sværere at tabe sig. Det er bedre at lave en kostændringder kan vare ved, selv om vægttabet går lidt langsommere. Med de nye og bedre målemetoder af kalorier i fødevarer, bliver kartofler faktisk anbefalet.