/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
D-Link antenne til Linksys WL
Fra : Tobster
Vist : 394 gange
50 point
Dato : 28-06-07 20:30

Jeg har en 7 dbi D-Link antenne som jeg gerne vil sætte til min Linksys WRT54G trådløse router.

Men gevindene på stikkene er jo modsat af hinanden....

Kan man få et stik til at sætte imellem der konverterer gevindene?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-06-07 21:15

Ja det findes!
Men kunne det ikke tænkes at det er en af de andre stiktyper der er på denne antenne.
Der er jo tre forskellige standarder, som er mest udbredt. Det er: SMA, N og TNC.
Se ind på www.microlan.dk og klik ind på shoppen!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-06-07 21:18
Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 28-06-07 21:20

Det ligner noget af det rigtige, men jeg havde håbet på at finde et "mellemled-stik" uden ledning, så jeg stadig kunne have antennen til at sidde i en 90 graders vinkel ud fra routeren...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-06-07 21:25

Ring og spørg hos microlan, det er nok ikke noget de viser på deres hjemmeside, men det findes!
Iøvrigt vil du med fordel, holde antennen lidt på afstand, så den kan flyttes i kritiske tilfælde. Så kan den også anbringes mere hensigtsmessig, uden at skulle flytte hele menageriet!

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 28-06-07 21:26

Det må være noget i denne retning...
http://www.profi-wlan.de/images/N-Winkelstueck.jpg

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-06-07 21:41

Det er det sikkert, men du skal lige være sikker på, hvilken type dine stik er. Jeg menr at de fleste Linksys produkter benytter SMA.
Men prøv lige at følge det op på de produkter som er hos microlan, det kan godt give et godt fingerpeg om dette!

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 28-06-07 21:43

Jeg er faktisk meget sikker på at det er denne jeg skal bruge:

Antennen har et SMA stik og routeren et TNC

Så jeg skal vel have en "TNC (hun) -> SMA(han)"

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 28-06-07 21:43
Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 28-06-07 21:51

http://www.reseaudirect.com/catalog/images/Antenne%20RpTNC.jpg

Nu skal jeg bare finde ud af af hvor jeg finder den billigst

Men jeg kontakter microlan og så må vi se....

Tak for hjælpen indtil videre...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-06-07 22:15

Jeg har været hos microlan og handle antenne...........de ved hvad de taler om, og er flinke at snakke med. De har vist stort set alt hvad du kan tænke dig - eller laver det.