/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Kondicykel-Test?
Fra : Ji9
Vist : 9851 gange
200 point
Dato : 28-06-07 13:06

Jeg vil købe en Kondicykel. har været rundt på nettet i en md. nærmest i døgndrift og har fået et LILLE indblik i hvad jeg skal holde mig fra:
A) Supermarked modeller - B) Støjhelveder - C) Dårlig ergonomi - C) for meget vedligeholdelse.

og hvad der SKAL være med et sådan apparat.

A) Brugervægt max 130kg eller mere - B) wat (hvad det så eller er?) C) LYDSVAG D) God tråd - E)??? F) ??? G) ???

Prisforslag ca. kr. 3-4.000,-
helst mindre hvis brugt.

1) Kan det overhovedet betale sig at købe brugt Kondicykel?
jeg er ikke i stand til at bedømme dette!

2) Findes der seriøse sider med TEST på Kondicykler? (hit med dem)

3) Jeg har ikke viden om Kondicykler, men vil gerne have nogen erfaringer fra seriøse brugere her på kandu.dk -

Hvad skal jeg passe på ved køb af ny og Brugt Kondicykel?

Jeg har trænet 3 x dgl. i 4 uger på Model RB 1903 til Kr.25.000,- og havde jeg "kassen" købte jeg den her & nu
http://kebocare.dk (Ved godt den er sat lidt ned)

Men jeg må vist acceptere, at mindre også kan gøre lidt forskel.
Jeg sidder formeget foran Computeren og Cyklen skal bruges ca. 2 - 3 X dgl. i ca. 15 - ½ time.
Til kredsløb og pulstræning - ikke det vilde ræs hvor man står op osv.

Kom frem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 13:37

Drop syslerne foran skærmen og gå/cykle nogle lange ture i stedet - det er ovenikøbet GRATIS

Citat
har ingen husdyr – er B menneske – nysgerrig – og Quinde.

Eller køb en hund

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 28-06-07 14:14

1) Vi Må ikke ha dyr står i kontrakten.
2) "syslerne foran skærmen" - DU lyder absolut seriøs, så hvad laver du her?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 14:30

Arbejder......

Citat
Jeg har trænet 3 x dgl. i 4 uger på Model RB 1903 til Kr.25.000,- og havde jeg "kassen" købte jeg den her & nu

Der er da ingen grund til at købe noget proff-udstyr når det kan gøres gratis....

Alt det "gøgl" der sidder på en sådan har du da intet at bruge til blot for at få motion....

Den med hunden var blot fordi du selv havde nævnt husdyr.....

Lange/korte cykle/gå ture er stadig gratis.....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-06-07 18:50

http://kebocare.dk/produkter/terapi_traening/kredsloebsudstyr/motionscykler/
Den billigste tunturi er da udemærket, i alle tilfælde du slider ikke nogen af de cykler på siden op.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : jojoee

Modtaget 200 point
Dato : 13-08-07 21:38

Hejsa

Kan se du ikke har givet point til nogle endnu, så går ud fra du ikke har været ude at invistere. Jeg er instruktør i motionscenter, og er du interesseret i at købe en kondecykel skal du ikke købe de billige modeller. Det vi gjorde for snart mange år siden da vi skulle starte center op var at købe brugt godt Proff udstyr,
Der får du meget meget mere for pengene, og det kan faktisk holde til at blive brugt.

Nu ved jeg ikke hvor du er i landet, men I Brønderslev er der jo BM fitness, og ja viborg er der Medicsport. Ja og er du på sjælland så prøv Pedan, de har garenteret masser af godt brugt udstyr som de meget gerne vil af med for få mere plads. Der er absolut ingen salg i brugt udstyr, så du kan garenteret lave et kub..

Men ellers god jagt

Jojoee

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 15-08-07 11:03

Har set på dine sider jojoee - har ikke købt endnu - men tak for reaktion.
Bor i Århus - tænker også i brugt udstyr - syntes dog ikke det er så billigt lige nu?
Havde kig på en udstillingsmodel-men den var solgt da jeg ville købe den.
Har læst side op og ned om Valg af kredsløbsudstyr inc. kondicykler osv.

markedet er nærmest lige så uoverskueligt som Mobiltlf. markedet
Og kræver man VED noget om det - prøver den - og taler med nogen der HAR nogen erfaringer.

Kigger selvfølgelig også i DBA.dk og andre lignende steder.
Men vil se & prøve cyklen uden at skulle ud på en jordomsejling!

Kommentar
Fra : jojoee

Dato : 16-08-07 08:48

Hvad er du villig til at ofre, det kan være jeg har en du kan købe

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 19-08-07 18:36

JoJoee, har ikke lagt mig fast på et bestemt pris endnu. Det kommer jo an på ny/brugt/ Stand og slid/ brugervægt mm. - og især om jeg og cyklen passer sammen

Jeg vil prøve nogle forskellige modeller, men er lige nu sat "stand by" af Astma.
Er din/e i Århus?

Kommentar
Fra : jojoee

Dato : 20-08-07 12:22

Nej i Herning. da noget øv med det astma

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 22-08-07 16:07

Ja - og vil bare så gerne købe den rigtige kondicykel (for mig). Og ikke bare en "BilligModel" der knirker og falder fra hinanden efter et års brug. Regner med ca. 3-6.000 - alt efter Ny, Demo, oa.
men det blir nok en fra Århus eller nærmeste omegn, da jeg ikke har mulighed for at rejse efter den for at prøve den af.
Svært marked når man ikke er ligeglad og bare skal ha noget at trampe rundt på.

Godkendelse af svar
Fra : Ji9

Dato : 08-09-07 15:54

Tak for svaret jojoee. Det blev en Kettler MX1 kun brugt i 3 mdr - kørt 258 km. Nypris kr. 9.000,- brugt 6.000,- Jeg ER allerede glad for den. God tråd og helt lydløs. Tak for råd.