/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Intelligent ordbog - rettelse
Fra : Mallie
Vist : 727 gange
500 point
Dato : 28-06-07 11:47

Min nye Nokia N73 vælger jan i stedet for kan når jeg sms'er. Kan man rette det permanent så den tager kan som første valg ?

for det er da godt nok irriterende når man ikke kender nogen der hedder jan ...

Generelt synes jeg det er en elendig, langsom reagerende telefon hvor man skal trykke alt for mange gange for f.eks. at sende en sms Hmppff !!

/Mallie

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-06-07 11:51

det er vel bare som så mange andre mobiler at bruge * tasten og klikke til kan i stedet

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 28-06-07 11:55

ja, det ved jeg godt at man kan, men det er jo ikke hvad spørgsmålet går på.

Jeg vil gerne have det ændret permanent så den automatisk vælger kan som det første ved den tastekombination i stedet for jan da det er langt mere sansynligt at jeg er ved at skrive kan end jan.

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 28-06-07 11:59

jeg tror ikke du kan ændre det, den vil altid starte med det der kommer først efter alfabetet, giver dig ret i det ville være rart hvis man kunne ændre

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-06-07 12:21

Hvis du sletter jan kommer kan først.
Men så får du et problem med jan.

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 28-06-07 12:48

Det kan da ikke passe at det er alfabetet den vælger efter.

Hvorfor vælger den så et som første valg før du - d kommer da før e ??

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 28-06-07 12:56

-g- næh, det ved jeg da heller ikke - pøj pøj med projektet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-07-07 20:57

Min nevø laver programmer til Sony-Ericson.
Han kan heller ikke forklare. Dog er det muligt siger han
at mobilos ikke efterfølgende sorterer i alfabetisk orden.
Rettelser og tilføjelser kommer altså "lidt forkert" i rækken.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-07-07 20:58

Alle mine venner ved at øl betyder ok når det kommer fra mig.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-07-07 21:06

Godt spørgsmål - værd at undersøge...!

Jeg har selv en Nokia 7360 (skulle lige tjekke på Nokia's side!), men hos mig skriver den "kan" md det samme...

Så det kan ikke være et generelt Nokia-problem.

Følger spændt med i tråden - og prøver at finde svar, for hos mig er der andre irritationsmomenter, som jeg gerne vil af med.

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 10-07-07 21:21

Senere har jeg fundet ud af at den også skriver nde i stedet for med.

Hvor sansynligt er det lige at man vil skrive nde hmpff

Min "gamle" Nokia 6610 opførte sig ikke sådan, hvorfor mon Nokia har ændret i en ordbog der fungerede fint og lavet den dårligere på en nyere model. DUMT !!!

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 10-07-07 21:37

På min 6300 skulle jeg bare skifte ordet et par gange, før den fandt ud af hvad jeg vil have...

Et eks:

Når jeg trykkede tre gange på punktum-tasten, lavde den en smiley :- ) , men så lavede jeg en tekstbesked hvor jeg kun trykke tre gange på punktum og så skiftede til det jeg gerne ville have (...)... Det gjorde jeg en fem seks gange, og vupti. Nu skriver den tre punktummer hver gang jeg trykker tre gange på punktum

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-07-07 21:41

Problemet opstår når mobilos skal kunne mere end god gammeldaws jysk
å ø æ ü osv gør det ikke lettere for programfolkene.

Personligt generer det ikke mig, lidt sjov skal man da ha.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-07-07 01:40

Desværre kan man ikke ændre i hvordan Nokia telefonerne staver, man kan godt lære den nye ord, men ikke ændre i det du ønsker.
Jeg har en god ven der arbejder ved Nokia, og jeg har brokket mig til ham flere gange, men der er ikke noget at gøre. Nokia laver ikke selv ordbørgerne, de køber dem "ude i byen".
Var selv meget utilfreds da jeg skiftede fra 6230 til 6230i. Øl var godt nok blevet til ok, men skal jeg skrive 'kan', er jeg nød til at trykke på * 3 gange og ved har * 5 gange.
Håber det er svar nok, selv om det ikke rigtigt hjælper på dit problem

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 11-07-07 10:24

En lille trøst:

Tænk, hvis ordbogen slet ikke var opfundet...!? Så skulle vi stave os igennem med et bogstav ad gangen - ligesom i de go'e gamle dage.

Er vi ikke bare ved at være lige lovlig teknisk forkælede?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-07-07 14:55

Det er kun irriterende for dem der sender 20- 30.000 sms-er
i kvartalet.
Jeg sender hele to hver måned.