/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
støbe skabelon til betonstolpe
Fra : nejrup
Vist : 2380 gange
50 point
Dato : 28-06-07 09:40

hvordan laver man en skabelon til beton H stolpe og hvor/hvordan anbringes ameringen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-06-07 09:54

Hvad er beton H stolpe? -Og hvad skal den bruges til? -Det er vigtigt for at kan bestemme anbringelse af armering.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 28-06-07 11:37

Hej nejrup.
Stilkene har ret, vi må have lidt flere oplysninger.
Hvad skal du bruge stolpen til ?
Hvis du er inde på H - eller I - stolpe, så taler vi om jern - en stolpe af beton er typisk
enten rund eller kvadratisk ... evt. rektangulær.
Men hvad skal den bære og hvordan skal den fastgøres ?
Hvis det er en "løs" stolpe du skal støbe, så laver du en form til den af forskallingstræ
eller plade og så skal jeg gerne forklare dig anbringelsen af armeringsjern - men som
skrevet, du må ud med lidt flere oplysninger.
fortsat god dag
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 28-06-07 21:52

det bedste du kan gøre er at bruge karosseriplade altså træ (det der bruges til sider på anhængerer
lav først selve kassen på det mål du ønsker skru de 3 sider sammen og i bunden skruer du en liste midt i der svare til bredden og dybde du vil have sporet. I den 4 side skruer du ligeledes en liste på
så laver du en ende som du kan udforme efter ønske vil du have skrå kant foroven på stolpen så skruer du den bare på sådan du kan prøve dig frem om du vil stille op og fylde beton ned i den eller du vil lægge den ned på langs og så skrue den fjerde side på efter opfyldning husk også armeringsjern.

tykkemand