/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Konstante Trusler!!
Fra : Douink
Vist : 724 gange
100 point
Dato : 28-06-07 01:36

Hej...

Min bror er fra nogle år siden blevet skilt fra sin kone. de har to børn samme, en dejlig dreng og pige.
Problemet er at ex konen bare planlægger ferie men sin nye mand uden at lave aftaler med min bror. det har hun gjort hver sommer nu. og når min bror så kommer for at hente sine børn om fredagen, får han at vide; "du skal have børnene i uge 29 - 30" han siger nej og de ryger op at skæntes igen. Hun begynder så som altid at true min bror med, hun kontakter komunen for at få den fulde forældre myndighed. og min bror bliver nervøs og går næsten i bræderne hver gang. Findes der ikke en måde hvorpå man kan få en endelig stopper for de konstante trusler om forældremyndigheden?
Hvad kan man gøre. Skrive til vores kommune om de konstante myndigheds trusler? Findes der ikke nogle papir som man kan smaske i hovedet på sækken, så hun aldrig siger de ord igen?
Håber på alle mulige former for gode råd her.
På forhånd tak!

// Douink

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-06-07 01:54

Citat
Findes der ikke en måde hvorpå man kan få en endelig stopper for de konstante trusler om forældremyndigheden

Jo det gør der da...at de to forhåbentligt voksne mennesker sætter sig stille og roligt ned og laver en årsplan over hvornår børnene skal være henholdsvis det ene og det andet sted.....uden andres indblanding

Det må jo være i begges interesse, at der ligger helt klare aftaler.

Og bortset fra det, så skal der altså mere end lidt uenighed om en sommerferie til at kunne give moderen den fulde forældremyndighed.

Og hvis det går helt i hårdknude, har han den mulighed, at henvende sig i statsamtet og få hjælp til at få fastlagt hvornår og hvor længe han har krav på at ha' børnene........men det kræver jo så også, at han (begge) er villig til at være lidt fleksibel, det hjælper jo ikke noget hvis begge står fast på, at de eks. VIL ha' børnene på samme tid.

mvh dova

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 28-06-07 06:57

Ferien skal da planlægges i god tid, hvad med om din bror allerede i marts måned fortæller, hvilke uger, han gerne vil have sine børn?

Hvis min ex ikke i god tid "ansøger" om ferie, så skal han da ikke forvente at alle uger er ledige.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-07 08:26

Jeg er bange for der ikke gør. En mor chikanerier af "week-end" faderen er stort set gratis og kan stort set frit udføres uden konsekvenser. Og trusler om anmeldelse for det ene og det andet er betydelig mere set end godt er. Den fortsatte krig efter samlivets ophør, via børnene, er udpræget en af de enlige mødres specialiteter.

En bekendt har ikke set sine børn i tre måender, fordi moderen "gemmer" dem hver fjortende dag. Hun har forsøgt sig med breve til amtet, hvor hun beskylder ham og kæresten for det værste. Amtet har været inde og undersøge og har givet påbud om samværd, men hun fortsætter troligt, så nu skal hele balladen for en dommer. Jeg har selv lige oplevet at børnenes mor "exproprierede" ungernes penge. Men intet at gøre ved. Læs foreningens Fars hjemmeside.

Eneste råd er, forsøg med amtets rådgivere, inden skidtet render helt af sporet.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 28-06-07 08:39

Og en fars glemmen børn er også gratis.

Han kan komme med de mest utrolige undskyldninger for ikke at kunne have børnene, glemmer fødselsdage, så tror da nok den går begge veje.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-07 08:56

Der taler vi ikke om at børnene ikke får samvær med deres mor, vel? Det er ikke sidestillet med med sabotage af samvær.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-07 09:00

Men moderen kan frit true faderen med det ene og det andet. Det er "gratis". For kammeratens vedkommende påstod man både vanrøgt, mistrivsel, småvold for stedmoderens side, konspirationer med ex-svigerfaderen (som også var fraskilt). En stor pærevælling, der efter grundig undersøgelse ikke viste sig at holde bare en dråbe vand. Tværtimod havde moderen selv et problem omkring trivslen. Men alligevel kan hun "gratis" fortsætte med at gemme unger (formentlig indtil dommeren har talt).

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-06-07 09:01

Hvad er der egentligt i vejen for, at hun får den fulde forældremyndighed ???
(så kan hun da ikke true med det mere)
Der er faktisk ikke den helt store forskel (hvad jeg har erfaret).
Det kan jo have den fordel, at statsamtet kan fastsætte samvær, ferie'er osv. så står det jo sort på hvidt, hvem der skal have børnene, hvornår. Sommerferien kan statsamtet bestemme fra år til år, det kræver dog, at man skal være "ude" i god tid.

MVH

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 28-06-07 09:04

Jeg har oplevet nøjagtigt det samme. Myndighederne er håbløse til at løse sådanne sager. Dovas betragtninger er (åh) så rigtige, men sådan er den virkelige verden ikke skruet sammen. Det her drejer sig om had og og brug af børn som våben...

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 28-06-07 10:34

Hejsa... Tror betragterne er rigtige hvad enten man er far eller mor. Men der kan findes en løsning. Statsamtet, og få fastlagt hvornår han skal have børnene, både sommerferie og weekender fra kl. til det kl.. Dette kræver bare at han ansøger om at få fastlagt sammenværet. Den som er Weekend forældre kan forlange en sådan ordning, men ikke den som har dem "hele" tiden.....

Det kan endda beviliges i særlige tilfelde enkelte midt uge dage, hvis eks. man bor tæt på hinanden.. Dette tror jeg vil være den idelle løsning i den situation din broder er i. Går hun "under" jorden med børne den/de weekender han skal have dem, kan hun få en eller flere politianmeldelser og så til sidst få frakendt retten til børne...

Men det hele er en møgsommelig proces...

Håber det hjælper lidt... Men dette kræver at han overholder sine forpligtigelser og ikke ringer til hende og siger hov jeg vil ikke have børne i denne weekend!

Siger det bare, kender ikke din bror, til en orientering.! Ikke for at nedgøre din bror og sige at sådan er han...

MVH
Mulleni

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 28-06-07 12:36

Foreslå ham denne side

www.singlemom.dk

Der kommer alle som har problemer eller erfaringer med skilsmissse, samvær, børn osv uanset om de er fædre, mødre eller pap...

Der kan han få masser af råd og vejledning af andre som er eller har været i samme situation.

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 100 point
Dato : 28-06-07 13:24

Det lyder somom de ikke har styr på samkvem i det hele taget og det kan kommunen hjælpe med. Han har ret til samkvem uanset om moderen har forældremyndigheden eller ej. Hendes trusler har i sidste ende kun den konsekvens (hvis hun ansøger om og får forældremyndigheden), at hun allene kan bestemme over hvor børnene går i skole, om de har pas osv. Han har ALTID ret til samvkvem og de kan få en afgørelse om hvornår og hvor meget - det skal han selv tage initiativ til.

Det lyder ualmindeligt ubegavet af dem begge og det kan du jo som pårørende hjælpe med til. Fx at han tager sit ansvar på sig og er den der starter den gode dialog - uanset om hun er "dum i hovedet" eller lignende i hans og dine øjne. De har børn sammen, ergo er de voksne og skal se på børnenes behov først.

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 28-06-07 14:00

wow...

1000 tak for alle indlæg... det er dejlig med så mange svar... jeg skal på arbejde nu her. så må lige læse alle igennem når jeg kommer hjem.. 1000 tak alle sammen... jeg kommet tilbage i aften.

Godkendelse af svar
Fra : Douink

Dato : 29-06-07 00:59

Tak for svaret jomfruane.