/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
hjælp
Fra : Flygirldancer
Vist : 471 gange
10 point
Dato : 27-06-07 23:06

hjælp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-07 23:09

velkommen til kandu - hvad vil du have hjælp til ???

Kommentar
Fra : Flygirldancer

Dato : 27-06-07 23:17

jeg er forelsket i min bedste ven og kollega. vi var venner i et år da jeg begyndte at få følelser for ham. han har sagt at det er gengældt op til 3 gange, men han er for meget en kujon til at gå fra hans kæreste som han har været sammen med i 2 år. Da han fandt ud af at jeg havde følelser for ham var han meget sød og forstående og sagde at han havde været forelsket i mig i lang tid. men nu er der gået 6 mdr og jeg føler at mine chancer for at få ham som kæreste er væk og at vores venskab er ved at smuldre. og nu er jeg ikke sikker på om jeg vil kæmpe mere for ham. jeg har det svært med at se ham når jeg er på arbejde og jeg står med følelsen af, at jeg har mistet ham. jeg har snakket med ham om det mange gange, men der er aldrig kommet noget fornuftigt ud af det. jeg føler at jeg har kæmpet for ingenting. Skal jeg kæmpe vidre eller er det slut? håber at nogen kan hjælpe mig. TAK!

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 20 point
Dato : 27-06-07 23:23

hårdt og kontant - opgiv - som du selv skriver - du har kæmpet for ingenting - et forhold skal være gensidigt hele vejen igennem og ønsker han - eller vil han ikke opgive sit nuværende partnerskab siger det jo egentlig nok - ikke ???

Det er en dum situation - se at komme ud af det og få dig selv videre i livet

Godkendelse af svar
Fra : Flygirldancer

Dato : 27-06-07 23:28

Tak for svaret miritdk. det var lige det svar jeg frygtede. men jeg ville bare ønske at vi i det mindste kunne blive bedste venner igen. men det tror jeg at følelserne godt og grundigt har ødelagt. men 1000 tak for det gode svar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-07 23:31

det er uhyre sjældent sådan et venskab kan bestå når der har været sådanne følelser blandet ind i det - men med tiden - jooooo måske

ps - du ville kunne få flere svar ved ikke at acceptere svar med det samme - men mon ikke det ville have været et ret enigt panel ???

held og lykke fremover

Kommentar
Fra : Flygirldancer

Dato : 27-06-07 23:35

men jer andre må stadig gerne komme med jeres kommentar til mit problem. det kunne være fedt at høre det fra flere sider. tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-07 23:45

når svaret er accepteret bliver det låst inden for en times tid - så folk skal købe det for at deltage - men det har du vist ikke sat dig ind i

Du får heller ikke flere mails om det vel

her kan du læse lidt om brugen af kandu: http://kandu.dk/faq.aspx

ps du kan jo oprette et nyt spørgsmål med samme tekst og se om der kommer flere bud i løbet af i aften og imorgen osv

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-06-07 00:23

Hej, jeg kan vist lige nå at få en enkelt lille kommentar med her, før porten går i og låses.

Egentlig vil jeg blot sige at:

Det er meget sjældent at man kan forblive bedstevenner når den ene har erklæret den anden sin kærlighed.

Venner har ingen skjold, venner er åbne og ærlige overfor hinanden, det er jo netop dét man han et godt venskab for - ærlighed, støtte, loyalitet
Hvis så den ene part får kærlighedsfølelser for den anden OG erklærer vennen sin Kærlighed, ja så er det skidt hvis den anden ikke rigtig har de samme følelser. Efter min mening kan man ikke, efter en erklæret kærlighed, 'fortsætte som før' - FORDI...nu vil der dannes skjold, et skjold som siger noget som dette: 'Hertil - og ikke længere' eller dette 'Jeg tør ikke give dig kram, hvor jeg kremmer dig for varmt, vil du misforstå min hensigt og jeg vil indgive dig håb om kærlighed' eller 'Jeg har mødt en som jeg er blevet forelsket i, jeg ville gerne fortælle dig om det men det kan jeg ikke fordi det vil gøre dig ondt, når du selv har disse følelser for mig'.

Det er smaskhamrende kompliceret...som jeg altid har sagt:
INTET er så dejligt som Kærligheden!
INTET er så svært som Kærligheden!

Jeg vil ønske dig al mulig lykke og held i livet! Jeg er sikker på at du nok skal møde den rigtige en dejlig dag!
Venlige hilsener fra Dorthe.

Og ja - velkommen til Kandu :)