|
|
gilera stalker er lavet både med manuel benzinhane, og automatisk.
Den automatiske virker ved at der kommer vaccum på vinkelbøjningen, for så løber benzinen ud af røret med modhager.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1024948848&n=1681984393&pn=1681985610
Vaccum føres til den fra en slange der sidder på karburatorens "motorside" eller på membranhuset (Mellem karburator og motor)
Vaccum kommer kun når motoren drejes rundt.
Benzinen løber gennem en anden slange ned i svømmerhuset i karburatorens bund.
Man kan tjekke at det fungerer, ved at trække benzinslangen af karburatoren, så skal der komme en sjat hver geng man træder på kickstarteren eller bruger elstart.
Når bare der er gnist på tændrøret så betyder tændingslåsen ikke noget, du kan bare ikke slukke når den først er igang.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Hemmje |
Dato : 27-06-07 23:39 |
|
ok jeg havede ellers også prøvet at starte den med batteri samt tændingslås men elstarteren men det gav ingen gevinst før jeg gav strømmen på relæet(højre side mod motoren) så den er måske defekt? eller kablerne?
ang problemet så er det måske bare fordi jeg har en utæthed i indsugningsstudsen at det hele ikke vil virke?
takker for dine gode svar og råd som kan læses herinde
| |
|
Ja, det kan godt være indsugningsstudsen, er utæt, men du skal tjekke om den giver benzin ned til karburatoren, hver gang du træder.
VH Palle Hansen
| |
|
Se efter at bremselyset virker, når en af bremsehåndtagene er aktiveret, så burde kontakterne i bremsehåndtagene give strøm til startknappen, som igen giver strøm til et startrelæ, som kan lede en større strøm(Og kraftigere ledning) direkte til starteren.
Altså du kan kontrollere om selve starteren virker ved at slutte en ledning direkte fra batteriets pluspol, til starterens store klemme (Giver en gnist, da det er en forholdsvis stor strøm)
Skal du finde fejlen, så er du nødt til at have en prøvelampe, eller multimeter
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1028462888&n=298906963&pn=298907175
VH Palle Hansen
| |
|
Før kunne den ikke starte, det kan den nu?
Før kunne elstarteren ikke virke, det kan den nu?
Har du renset karburatoren, og særlig begge dyser.
Og stillet luftskruen 1,5 omg. ud.?
Er der strøm på chokkeren?
VH Palle Hansen
| |
|
Det var rart hvis du ville svare på nogle af spørgsmålene ?
Og hvorfor får du ikke en anden tændingslås til den, så strømmen virker igen, til de forskellige dele.
Hvis den får for meget benzin, bør den kunne gå bedre uden at tilslutte luftfilteret, men opstarte med åben karburator.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Hemmje |
Dato : 01-07-07 15:44 |
|
OPDATERET PROBLEMER!
Nå jeg starter den og giver en lille smule gas så går motoren helt amok så nå jeg slipper gashåndtaget og nå jeg slet ingen gas giver den går den total amok oi omdrejninger og selv om man tager tændhætten af bliver den ved med at kører i vilde omdrejninger... Den eneste måde at stoppe den på er at give fuld gas hvor den så går ud med braaaaah...
hvad er det der gør det? jeg har prøvet og prøvet nu må jeg have noget mere hjælp :(
På forhånd tak
| |
|
Svært at hjælpe når du ikke svarer?
30-06-07 23:14
Har du byttet om på de 2 slanger, den ene som leverer benzin til karburatorhus, den anden som bare skal give vaccum til den automatiske benzinhane.
Kontroller ved at trække den der leverer benzinen til karburatoren af, og se om den giver en sjat hvergang du kickstarter (Uden tændrør/hætte)
Forresten kan en motor ikke køre videre uden hætte, undtagen der er gløder fra kokslag eller tændrøret gløder.
VH Palle Hansen
| |
|
Grunden plejer at være, utætte pakninger, eller tomgangsskruen for langt ind.
Hvordan mon dine simmerringe(Pakdåser) i hver ende af krumtapakselen har det, de kan jo også trække falsk luft.
Somregel kan man se de er utætte ved at tage kickstarterdækselet af ind til varioatoren, og så kan man se en masse benzin/olie svineri bag varioen, hvor krumtapakselen kommer ud.
VH Palle Hansen
| |
|
Det kunne tænkes at svømmeren hænger, eller svømmerventilen er utæt, man kan skrue bunden af, og forsiktig holde svømmeren opad, samtidig med at man fylder en åben slange med benzin(Den der er der), så må der ikke løbe noget nedenud.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|