/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Furuno og Raymarine sammenkobl
Fra : Sindbad
Vist : 1012 gange
35 point
Dato : 27-06-07 21:02

Jeg har en Furuno GP31 GPS og en Raymarine autopilot, samt en
Raymarine VHF. Jeg har med held koblet GPS'en sammen med VHF'en med NMEA,
men kan jeg også lade GPS'en "styre" autopiloten med dette signal (eller
skal det være Sea Talk)? Forhandleren kan ikke besvare mit spørgsmål, og
siger bare, at jeg kan prøve, om det virker. Der er dog en del
installationsbøvl forbundet med det, og det gider jeg ikke, hvis projektet
er dødsdømt på forhånd ;0)

VH
Mads

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-06-07 21:10

Nu kender jeg ikke alle Raymarine's autopiloter, men har selv deres rorpindspilot og den er koblet op på NMEA uden Seatalk.
Mvh
dabj

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 45 point
Dato : 27-06-07 21:15

Har iøvrigt også ratpiloten koblet på samme NMEA udgang fra min Shipmate GPS

Godkendelse af svar
Fra : Sindbad

Dato : 29-06-07 21:29

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : johnschroederhansen

Dato : 10-07-07 09:55

Hej Mads
jeg har en furuno gp 30 og har lige købt en raymarine st1000.
Hvordan er det gået dig med at koble din gps og selvstyre sammen, virker det ?
Hvad er det nu lige NMEA er for noget, og er det mon noget jeg har, eller er det noget jeg kan pådrage mig ?
som du måske kan fornemme, er det ikke et emne jeg ved noget om.
med venlig hilsen John