/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
bankoverførsel til tyskland
Fra : Marlene1
Vist : 2991 gange
20 point
Dato : 27-06-07 17:49

kan man overføre penge fra ens netbank til et kontonummer i tyskland? eller skal man i banken, og udfylde de sædvanlige papirer, når man skal overføre penge til udlandet?
på min netbank er der ikke nogle steder hvor man kan skrive, bl.a. UID nr. Stuernummer, Zoll nummer, og unternehmenform.
på forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-07 17:52

Og hvilken netbank er det.....

Mig bekendt har alle banker udenlandsoverførsler.....

Men det koster lidt hvis ikke du har en eurokonto.....

Kommentar
Fra : Marlene1

Dato : 27-06-07 17:55

okay. jeg har sydbank. ja, jeg mener også det koster lidt. men jeg ved ikke hvor man skal skrive alle de der numre henne, når man skal overføre. her i dk har vi jo kun reg nr, og kontonr. men til tyskland, er der jo mange andre numre man skal bruge.. så ved ikke hvordan man gør det via netbank?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-07 18:12

Det er det samme i Tyskland....

Sydbank netbank har ovenikøbet EU-betaling

Du DKAL kende

IBAN-nummer
SWIFT-adresse

På den bank der skal modtage pengene....

Derudover behøver du kun

BLZ - registreringsnummer
og kontonummer på modtageren....

Kommentar
Fra : Spuky

Dato : 27-06-07 18:12

Hej,

Nej, det koster MEGET!

Du bør overveje, om du ønsker at fodre danske banker med dine penge!

Kontakt i stedet en dansk leverandør, fortæl ham, hvad ting koster i udlandet, og hør så, om han har et alternativt tilbud - det tror jeg nemt kan ske!

Mvh

Henning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-07 18:13

Citat
bl.a. UID nr. Stuernummer, Zoll nummer, og unternehmenform

Hvad skal du bruge det til ???????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-07 18:16

Citat
Du bør overveje, om du ønsker at fodre danske banker med dine penge!

Det koster OGSÅ i den tyske ende

Og ja - det er dyrt - særlig hvis det kun er småbeløb....

Det billigste hvis du IKKE har en eurokonto (så koster det kun 3.50) er at få banken til at skrive en check på beløbet og sende den til modtageren.....

Kommentar
Fra : Marlene1

Dato : 27-06-07 18:19

okay. dvs. at jeg skal gå op i min bank og sige de skal skrive en check på beløbet, og så skal jeg bare sende den til modtageren?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-06-07 18:21

I din netbank skulle du gerne have noget der hedder Betalinger herefter klikke på udlandsbetaling og så skulle det gerne køre derudaf og det er billigere hvis du har SWIFT-adressen, hos mig koster det 20,00 Kr og sende via netbank, i banken med papire der er udfyldt koster det 120-130 Kr

dr.dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-07 18:29

Citat
hos mig koster det 20,00 Kr og sende via netbank

Så er der vist ikke taget hensyn til at tyskerne også tager deres så beløbet bliver mindre.....

Med hensyn til check...

Ja - banken kan lave en internationall check - hvad den lige koster er jeg ikke sikker på - men du kan da spørge....

Endnu nemmere er det da med et VISA-kort.....

Har du ikke et selv er der vel en i familien eller venner med et - og så bare betale vedkommende beløbet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-07 18:31

Som sagt - skal du tit sende penge til andre eu-banker - er en eurokonto det billigste....

Så koster det kun 3.50 hver gang.....

En eurokonto kan du få lavet i banken....

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-06-07 18:34

Nu bliver der ikke snakket om chek men netbank og det kommer an på om den der sender penge skal betale det hele eller de skal deles om det, hvad modr´tager skal betale i tyskland ved jeg intet om.

dr.dem

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 27-06-07 20:37

Citat
Du DKAL kende
IBAN-nummer
SWIFT-adresse
På den bank der skal modtage pengene....
Derudover behøver du kun
BLZ - registreringsnummer
og kontonummer på modtageren....

Havd skal man dog med BLZ - registreringsnummer og kontonummer på modtageren?
IBAN er kontonummeret. Egentlig indeholder det også identifikation af banken, men alligevel kræves ofte SWIFT-adressen (også kaldet BIC)

Kommentar
Fra : join

Dato : 27-06-07 20:40

Hej Malene1

Du har nu ikke spurgt om det, men der er en ting, der falder mig ind at sige, nemlig,,,

Hvis du i din bank indbetaler med dit dankort, så har du den sikkerhed, at du har mulighed for at trække pengene tilbage, hvis det nu viste sig, at varerne ikke bliver leveret - den mulighed /sikkerhed er ikke tilstede ved en bankoverførsel...

Bare lige noget jeg ville sige, hvis det nu ikke var noget du vidste.

hilsen
join

Kommentar
Fra : Marlene1

Dato : 27-06-07 21:03

okay.. inde på min netbank er der noget der hedder eu betaling.
jeg har fåer en mail fra ham tyskeren. hvor der står
account hold: GpR
reistration number: xxxx
Account number: xxxx

hvad er det der account hold? skal jeg skrive det som en følgebesked eller?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-07 21:08

Hvad er det for penge du skal overføre - er det privat.....

Hvorfor på engelsk...

Kommentar
Fra : Marlene1

Dato : 27-06-07 21:10

okay.. har fundet ud af det nu. man skulle først acceptere forsendeslen, og så fik man bankoplysninger på danske bank i kbh, men de køre forretningen fra tyskland. eeyy.. besværligt.. hehe.. ALLE SAMMEN TUSINDE TAK FOR HJÆLPEN!!!