/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
musik i usa ?????
Fra : return
Vist : 557 gange
200 point
Dato : 27-06-07 17:14

hej nogen der kan komme med nogle gode link til hvor man kan købe cdèr i USA

VIL BLIVE GLAD HVIS DER KOM NOGLE BRUGBARE LINKS

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 27-06-07 18:27

Må man spørge hvorfor det lige skal være i USA?

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 27-06-07 18:32

Det vil sige det skal være en butik der ligger i USA og ikke noget med online-shopping?

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 27-06-07 18:45

Det er svært at finde link til en side uden at det er onlineshopping og så kan det i princippet være lige meget hvor i verden vi befinder os

http://www.cduniverse.com/ - Det er USA

www.Amazon.com - Det er England men det er en mega god side

Kommentar
Fra : return

Dato : 27-06-07 19:22

´hej igen ja dert skal være til online shopping

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 27-06-07 19:25

http://www.cd-wow.us/ - findes også i DK www.cdwow.us

ellers de 2 andre jeg har nævnt

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 27-06-07 19:44

http://www.sonymusic.com/home.html
but why...

De fleste cdér jeg ikke kan få fat i googler på titlen jeg og får måske en lille butik på Manhatten, i Boston eller whatever, men mainstreme crab kan du da ligesågodt købe i DK eller england...og billigere.

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 27-06-07 19:45

Ja lige netop det jeg også mener. Kan ik helt forstå det?

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 27-06-07 19:49
Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 27-06-07 19:52

Boibbp du skal være opmærksom på, at Amazon ligger både i uk og us - den i uk hedder www.amazon.co.uk, den i us hedder www.amazon.com.

Man kan vel også regne www.ebay.com med i butikker i us, da der bliver solgt masser af nye cd'ere der.

Forskellen er jo, at varer der kommer fra et ikke eu-land bliver fortoldet.

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 27-06-07 19:54

Ja og så det vel kun dyrere. Hvorfor ikke bare bestille fra DK så undgår man da alle handelshindringer. www.cdwow.dk

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 27-06-07 20:11

altså...cder købt i usa pålægges ikke moms og købes til til den tilbudte pris. hvis du vil købe Miles Davis. "miles from home" der ikke er til at opdrive i dk-butikker eller dk/eu online shops må man ty til små pladebutikker der har en hjemmeside og man pålægges ingen told/skat eller nogetsomhelst, kun prisen som angivet og levering (i mit tilfælde) inden for en uge

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 27-06-07 20:21

Ja okay. Men burde spørgsmålet så ikke lyde: Hvor kan jeg købe en plade med ____? Eller det er måske bare gamle sjælne cd'er generelt?

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 27-06-07 22:07

Jeg har én gang bestilt cd'ere hjem fra USA - og der kom told på. Så det endte med, at prisen blev dyrere end hvis jeg havde bedt min lokale musikbutik om at skaffe den til mig!

Så vidt jeg ved, så bliver alt fra ikke eu-lande til en værdi over 100 kr. fortoldet. Og firmaer der shipper internationalt plejer at skulle skrive, hvad værdien af det sendte er.

Men men jeg skal ikke gøre mig klog på det, jeg ved bare, hvad jeg selv har oplevet.

Kommentar
Fra : marcmus17

Dato : 30-07-07 11:59

Jeg mener det er over 195 kr. så bliver det fortoldet!!

Men hvis du fx køber over Ebay, så er det lisså tit private mennesker der sælger over Ebay som deres lille nebengeschäft. I sådanne tilfælde er de ikke "momsregistrerede," og du vil kun blive fortoldet, hvis du skulle være så uheldig at din pakke blivertjekket i tolden!!

Hvis en sælger over Ebay er "momsregistreret" skriver de næsten altid, at der vil blive lagt så og så mange procent oveni!!

Jeg selv handler meget over Ebay, og er aldrig blevet fortoldet uden at jeg vidste det da jeg købte varen!!