/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Hvorfor spiser kaniner hår?
Fra : makim
Vist : 1177 gange
15 point
Dato : 26-06-07 19:45

Jeg har længe undret mig hvorfor min kanin elsker når jeg ligger nede på jorden og den så kan sidde og bide i mit hår, hvorfor? Den har også en fetisch med at slikke mig på fødder og lignende steder, men det tror jeg er det salt jeg har i huden, men hvorfor elsker min kanin at tygge i hår?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 26-06-07 19:58

Det er måske en slags leg, eller tror den det er hø? Du har sikkert ret i det med slikkeriet er for at få salt. Den skal måske have lidt kaninfoder med minleraler. Men det behøver ikke være fordi den mangler salt, den synes bare det smager godt. Og så har den lyst til at være sammen med dig.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-06-07 21:15

Min søster elsker at klemme bumser ud på andre. Kunne det ikke være at også kaninen var mærkelig.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 26-06-07 21:23

Ja man ved jo aldrig! Den spiser vel heller ikke håret, jeg tror da bare den tygger på det. Der er måske en smag af salt, fra sved eller fra badning.

Kommentar
Fra : makim

Dato : 26-06-07 22:48

Den har ellers salt og mineralsten. Men jeg ved ikke om der kan gå salt i håret, da hår jo er dødt. Men den kan jo slikke i hårbunden og dermed rive hår ud som et biprodukt.

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 15 point
Dato : 27-06-07 11:30

jamen jeg har også haft kælekaniner - for mange år siden. når den får det den har brug for så er det bare dens måde at underholde sig med dig på. Altså simpelthen fordi den nyder at være sammen med dig.Den er måske alene når du er i skole eller sammen med veninderne. - ved nærmere eftertanke, så opførte mine kaniner sig ligesådan, så det er nok dens måde at vise venskab på.

Godkendelse af svar
Fra : makim

Dato : 27-06-07 19:14

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-06-07 19:33

ja tak selv makim